اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه:

نظام مهندسی نیازمند هدایت انرژی نیروی نسل جدید است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه گفت: سازمان نظام مهندسی در برابر تمام نسل‌های عضو این سازمان احساس مسئولیت می‌کند و نیازمند حمایت جدی و هدایت صحیح است.

نظام مهندسی نیازمند هدایت انرژی نیروی نسل جدید است

مهرداد سالاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی به عنوان بازوی توانمند نهادهای دولتی و عمومی در راستای ارتقای سطح کیفی ساخت و ساز شهری در کنار پرورش نیروهای مستعد در بخش‌‌های مختلف در تلاش است.

سالاری با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان در ایران برای رسیدن به مرحله بلوغ سازمانی هنوز فرصت رشد و توسعه دارد تصریح کرد: هنوز نقش مهندسان به آن میزان که شایسته جامعه نخبه دانشگاهی تعریف نشده است چراکه هنوز دیده می‌شود عوامل بسیاری به صورت غیراصولی و غیرتخصصی در این صنعت شاغل هستند.

وی با اشاره به اینکه در کنار فرصت‌ها و دستاوردهای مطلوب، تهدیداتی نیز وجود دارد که همچنان ظهور خواهند کرد، گفت: انباشت اعضا در سایه تولید انبوه دانشجویی است که از دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل می‌شود لذا این تهدید تا آنجایی خطرناک است که ظرفیت‌های پنهان این صنعت کشف نشوند به این معنا که پتانسیل خود را برای خلق زمینه‌های کاری جدید و توسعه خدمات مهندسی به کار نبندند و فضای فعالیت سازمان را محدود نگه دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه در ادامه گفت: سرعت رشد و شتاب تصمیم‌گیری سازمان در مقابل خروجی دانشگاه‌ها باعث مشکلاتی برای آینده در نظام مهندسی می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی در برابر تمام نسل‌های عضو این سازمان احساس مسئولیت می‌کند، افزود: لذا این سازمان نیازمند حمایت جدی در هدایت صحیح انرژی و توان نیروی کار جدید است.

سالاری خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی در برابر نیروی جوانی که تازه وارد بازار کار شده‌اند مسئول است چراکه در صورت ناتوانی در همسانی عرضه و تقاضا، راهکارهایش به بن‌بست می‌رسد.

وی افزود: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت سازمان نظام مهندسی کشور، فقط این سازمان است که می‌تواند تحلیل کارشناسانه و درستی از وضعیت موجود داشته باشد لذا انتظار زیادی نیست که در تصمیم‌سازی و سیاست‌گزاری دولتی نقش داشته باشد و برای حل مسائل کلیدی راهکار فنی و اصولی ارائه کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی استان فرصتی برای اثبات توانمندی‌ها و معرفی قابلیت‌های فنی و مدیریتی در پروژه‌ای ساختمانی کسب کرده است، اظهار کرد: ظرفیت علمی مهندسان دانشگاهی محدود به حوزه ساختمان نمی‌شود چراکه سایر بخش‌ها چون راه، سد، آب و فاضلاب و... از لحاظ علمی و اجرایی اهمیتی به مراتب بیشتر از ساختمان‌سازی دارند لذا باید از قابلیت‌های مهندسان ساختمان استفاده شود و از این دانش و تجربه در بهینه‌سازی پروژه‌های عمرانی استفاده شود تا نوعی تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار شود.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول