اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام آشتیانی:

چشم‌پوشی از انرژی هسته‌ای مانند چشم‌پوشی از منابع نفتی است

خبرگزاری فارس: نماینده قم در مجلس گفت: رها کردن انرژی اتمی مانند این است که ما امروز نفت و گاز خودمان را به رایگان به دیگر کشورها بدهیم.

چشم‌پوشی از انرژی هسته‌ای مانند چشم‌پوشی از منابع نفتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با تاکید بر رعایت امانت‌های الهی اظهار کرد: یکی از امانت‌های الهی نماز است، ضمن اینکه خدمت به مؤمنان نیز نباید فراموش شود.

وی افزود: خداوند در سوره مبارکه «احزاب» می‌فرماید «ما امانت را به آسمان‌ها و زمین عرضه داشتیم ولی آنها هراسیدند و این بار سنگین را قبول نکردند، اما انسان زیر بار این مسئولیت سنگین رفت» هر چند به تعبیر قرآن انسان در این زمینه خیانت کرد و موجودی ظالم و جاهل است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاسیر گوناگونی که از معنای امانت الهی در این آیه شده است گفت: برخی عقیده دارند ولایت الهی همان امانتی است که از آن سخن به میان آمده است و رعایت امانت یعنی پذیرفتن اولی بودن خداوند در همه امور و بعضی دیگر نیز می‌گویند عقل همان امانت الهی است.

وی ادامه داد: همه افراد عقل سلیم را قبول دارند و معتقدند که این عامل موجب شناخت خوب و بد از یکدیگر می‌شود و در کنار این مسئله عده‌ای می‌گویند تکالیف الهی همان امانتی است که در قرآن به آن اشاره شده است هر چند از اعضا و جوارح نیز به عنوان امانت‌های الهی نام برده شده است.

آشتیانی با بیان اینکه اگر همه انسان‌ها به عقل سلیم عمل می‌کردند شاهد این همه ظلم و ستم در طول تاریخ نبودیم خاطر نشان کرد: تسلیم شدن در برابر طاغوت‌ها و مستکبران حاصل عمل نکردن به عقل است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی مقابله برخی کشورهای اسلامی با هم‌کیشان خود را نشانه عمل نکردن به عقل دانست و افزود: امروز کشورهایی چون ترکیه و عربستان علیه کشور مسلمان سوریه وارد عمل شده‌اند در حالیکه دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا هیچ گاه نخواسته‌اند که مسلمانان بر روی زمین باشند زیرا در صورت بیداری مسلمانان منافع آنها در خطر می‌افتد.

وی بیان داشت: در شرایط کنونی برخی عنوان می‌کنند که ایران باید مسئله انرژی هسته‌ای را رها کند در حالی که جان هزاران بیمار در کشور به داروهایی وابسته است که رهاورد انرژی هسته‌ای هستند.

آشتیانی با اشاره به خلف وعده طرف‌های غربی مبنی بر فروش اورانیوم 20 درصد به جمهوری اسلامی گفت: دلیل این امر این است که دشمنان نمی‌خواهند مسلمانان زنده بمانند اما مشاهده می‌کنیم که یک فرد تحصیل کرده بحث رها کردن انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رها کردن انرژی اتمی مانند این است که ما امروز نفت و گاز خودمان را به رایگان به دیگر کشورها بدهیم زیرا انرژی هسته‌ای در آینده مانند نفت و گاز و دیگر سوخت‌های فسیلی در شرایط کنونی است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و ایران چشم دیدن استقلال و پیشرفت ما را ندارند ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیدند و دلیل این مسئله نیز مقابله با دشمنان و نقشه‌های آنهاست.

آشتیانی با تاکید بر عمل به رهنمودهای رهبری توسط همه مسئولان و آحاد ملت گفت: چنانچه همگان این توصیه‌ها را به گوش جان بشنوند و به کار ببندند همه مشکلات حل خواهد شد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ولایت ائمه اطهار (ع) شعاعی از ولایت خداوند است و به مردم نیز خطاب شده که امانت الهی را به اهل آن بسپارند و چنانچه مسلمانان و سایر مردم این مسئله را رعایت می‌کردند اکنون شاهد این همه ظلم و ستم در کشورهایی چون سوریه و میانمار نبودیم.

وی تاکید کرد: هر مسئولی که بخواهد جامعه را اداره کند باید امانت‌دار باشد و با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، مردم ایران وظیفه سنگینی بر دوش داشته و نباید سراغ بنی‌صدرهایی بروند که کشور را فلج کنند بلکه باید افرادی را انتخاب کرد که ولایت الهی و ائمه اطهار (ع) را پذیرفته و آنچه آنها می‌گویند را جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول