اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باهنر در گفت‌وگو با فارس:

ایران تا 6 سال آینده در مرکزیت اجلاس عدم تعهد قرار دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با تأکید بر استفاده از این فرصت گفت: رئیس قبلی، رئیس فعلی و رئیس آینده این اجلاس بیشترین اختیار را دارند و بنابراین ایران تا شش سال آینده در محوریت اجلاس نم قرار دارد.

ایران تا 6 سال آینده در مرکزیت اجلاس عدم تعهد قرار دارد

محمدرضا باهنر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با اهمیت اجلاس سران جنبش عدم تعهد اظهار داشت: این اجلاس بعد از مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بزرگ‌ترین مجموعه بین‌المللی است.

*غیرمتعهدها تعهدی به مستکبران ندارند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: اجلاس نم در واقع بزرگ‌ترین مجموعه دولت‌های جهان است که هیچ تعهدی به ابرقدرت‌ها ندارند و به دنبال برقراری صلح و امنیت در کشورها هستند و استقلال رأی دارند و از این رو اهمیت برگزاری این اجلاس در دوره شانزدهم زیاد است.

وی ادامه داد: غیرمتعهدها در بسیاری از زمان‌ها مواضع خود را حتی در مجمع سازمان ملل متحد هم به کرسی می‌نشانند و با اکثریت آرا طرح‌هایشان عملی می‌شود.

 

ایران در حساس‌ترین مقطع زمانی میزبان این اجلاس است

باهنر با اشاره به حساس‌ بودن شرایط ایران بیان داشت: ایران در حساس‌ترین مقطع زمانی خود میزبان این اجلاس است و باید از این فرصت طلایی و تریبون اجلاس برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود استفاده کنند. ایران باید در این اجلاس موافقان و همراهان خود را بیشتر کند و تعداد مخالفانش را کاهش دهد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ارتباط با زمان برگزاری اجلاس نم در ایران یادآور شد: ما زمانی میزبان این اجلاس هستیم که آمریکا برای منزوی کردن کشورمان تلاش می‌کند و به بهانه مسائل هسته‌ای، نشست 1+5، آژانس انرژی اتمی و ... به نظام جمهوری اسلامی ایران فشار می‌آورد.

*تحریم‌های غربی‌ها به اعتقاد خودشان فلج کننده است

وی افزود: آنها معتقدند تحریم‌هایی که علیه ایران به‌کار می‌گیرند، فلج کننده است اما این بار نیز شکست می‌خورند چرا که ایران می‌تواند با کشورهای حاضر در اجلاس گفت‌وگوهایی انجام دهد و توافق‌نامه‌هایی با نمایندگان و سران کشورهای مختلف امضا کرده و نیازهای خود را برطرف کند.

باهنر در ادامه عنوان کرد: رئیس قبلی اجلاس یعنی کشور مصر، رئیس فعلی اجلاس یعنی کشور ایران و رئیس آینده این اجلاس بالاترین و بیشترین قدرت تصمیم‌گیری را در اختیار داشته و در صدر این جنبش قرار دارند و بنابراین، ایران سه سال آینده و سه سال بعد از آن که در مجموع شش سال می‌شود، در مرکزیت اجلاس غیرمتعهدها قرار دارد.

 

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه اجلاس غیرمتعهدها ابراز داشت: ایشان در حضور سران بیش از 100 کشور سخنرانی می‌کنند و این رکورد بسیار خوبی برای ایران محسوب می‌شود و می‌تواند اثرات خوبی برای کشورمان داشته باشد.

غیرمتعهدها باید زورگویان را در رسیدن به اهداف‌ خود ناکام بگذارند

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای خودباوری ملت‌ها، استقلال کشورها، صلح و امنیت جهانی باشد و قطعا فرمایشات ایشان برای کشورهای حاضر در اجلاس مفید است.

باهنر در پایان ضمن ابراز امیدواری خاطرنشان کرد: امیدواریم کشورهای غیرمتعهد از سخنان مقام معظم رهبری درس بگیرند و ضمن مقابله با زورگویان، آنها را در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناکام بگذارند.

انتهای پیام/‌ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول