اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد گیلان:

اجلاس عدم تعهد قدرت نرم ایران را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: برگزاری اجلاس مهم جنبش عدم تعهد در ایران موجب افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی می‌شود.

اجلاس عدم تعهد قدرت نرم ایران را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق نیکرو عصر امروز در همایش هفته جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گیلان با بیان اینکه جهان امروز با دو نظام حق و باطل مواجه است، تصریح کرد: این نظام‌ها دارای دو ولایت هستند که ولایت اللهی و ولایت ابلیس نامیده می‌شوند.

این مسئول، انقلاب اسلامی را در راستای تحقق ولایت الهی در برابر نظام کفر دانست و گفت: مقام معظم رهبری از نظام کفر با عنوان جبهه استکبار یاد کرده‌اند که شامل آمریکا، صهیونیسم جهانی و بخشی از غرب است.

وی انقلاب اسلامی ایران را عاملی برای به خطر افتادن منافع این جبهه دانست و ابراز کرد: مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) انقلابی در راستای ولایت الهی انجام دادند.

نیکرو افزود: به همین منظور امروز هر جا تحرکی، حادثه و عملی علیه نظام سلطه انجام می‌شود به نحوی نقش انقلاب اسلامی را در آن می‌توان مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه ما ‌اکنون با سه تهدید مواجه هستیم، تصریح کرد: جنگ نظامی و امنیتی، جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی سه جبهه رویارویی جبهه استکباری با نظام اسلامی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان درباره برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران اذعان کرد: برگزاری این اجلاس مهم در ایران موجب افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی می‌شود و به همین دلیل شاهد عصبانیت دشمنان هستیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: مقام معظم رهبری دولت دهم را پرکار، زحمت‌کش، ساده زیست و عدالت محور نامیدند که بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای به انجام وظیفه خود می‌پردازد.

نیکرو با مهم دانستن نهاد مسجد، افزود: ساخت مسجد نخستین کار پیامبر اکرم (ص) پس از ورود به شهر مدینه بود.

وی با اشاره به آیه 96 سوره آل‌عمران که خداوند در آن به ساخت مسجد در زمین بعد از خلق انسان اشاره می‌کند، تصریح کرد: مسجد نهادی چند منظوره است که می‌تواند کارایی‌ بسیاری در جامعه اسلامی داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به ارتباط بین مساجد و کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج اشاره کرد و یادآور شد: وجود کانو‌ن‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج نباید موجب خلوت شدن مساجد شود بلکه باید جذب مخاطب و رونق مساجد را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه 90 درصد از شهدای دوران جنگ تحمیلی اهل مسجد بودند، خاطرنشان کرد: حضور در مسجد موجب تقویت باورهای دینی می‌شود.

نیکرو، بسیاری از مساجد استان را خالی از روحانی دانست و افزود: مسجد محلی برای ایجاد معرفت است.

وی به وجود بیش از 5 هزار کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت، بسیج محلات و انجمن‌های ادبی در استان اشاره کرد و متذکر شد: اسلام ناب، انقلاب اسلامی، ارزش‌های دفاع مقدس و ارزش‌های ملی و بومی از اولویت‌های اداره‌های ارشاد گیلان برای تحقق آنها در مساجد است.

مدیر کل ارشاد گیلان درباره فعالیت 462 کانون فرهنگی هنری مساجد، 138 کتابخانه، 21 کانون تخصصی در مساجد اذعان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای ایجاد کانون‌های فرهنگی در مساجد کاملا آماده است.

وی با تصریح بر اینکه در دنیای امروز بیش از 50 درصد فعالیت‌ها در جهان مجازی اتفاق می‌افتد، از اعلام آمادگی اداره کل ارشاد گیلان برای ایجاد مجتمع فرهنگی دیجیتال خبر داد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول