اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس:

اجلاس تهران غرب را منزوی کرده است/جنبش عدم تعهد مدافع شکستن تحریم‌ها علیه ایران

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران به انزوای سیاسی اقتصادی نظام غرب و استیصال آنها در برابر ایران منجر شده است.

اجلاس تهران غرب را منزوی کرده است/جنبش عدم تعهد مدافع شکستن تحریم‌ها علیه ایران

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم جنبش عدم تعهد با حضور کشورهای یوگسلاوی، هندوستان، اندونزی، غنا و مصر تشکیل شد که هدف از تشکیل این جنبش دور شدن از پایبندی به نظام غرب به سرکردگی امریکا و بلوک شرق به سرکردگی شوروی بود.

وی بیان داشت: پنج کشور آن مقطع در حال حاضر به 120 کشور به عنوان یک قدرت حقیقی در جهان تبدیل شده و در حقیقت محور حرکت جنبش عدم تعهد پایبندی به استقلال سیاسی و اقتصادی و تبعیت نکردن از سیاست‌‌های امریکا، غرب و بلوک شرقی است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف غرب این است با سردمداری امریکا و رژیم‌ صهیونیستی ایران را دچار انزوای سیاسی کند که برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران به میزبانی جمهوری اسلامی ایران خصوصاً ریاست اجلاس که هدایت آن را به مدت سه سال کشورمان به عهده دارد در واقع پاسخ محکم و قاطع به فزون‌طلبی استکبار است.

افضلی‌فرد تصریح کرد: نه تنها در این بین نظام غرب به انزوا افتاده است بلکه اقبال عمومی از برگزاری این اجلاس یک توفیق حقیقی است به طوری که بزرگترین اجلاس بعد از سازمان ملل متحد با بیشترین اعضا اجلاس جنبش عدم تعهد است.

وی ادامه داد: اکثر اعضای جنبش عضو سازمان ملل متحد هستند که اجلاس تهران فرصتی مناسب برای سران عدم تعهد است تا بر اساس ظرفیت‌ها و اصلاحات در ساختار حرکتی خود بتوانند از توانمندی‌ها استفاده کرده و در تحولات منطقه فوق‌العاده عمل کنند.

سوریه هرگز به پایگاه حمایت از رژیم صهیونیستی تبدیل نمی‌شود

این نماینده مجلس به بحران سوریه نیز اشاره کرد و افزود: این بحران دست‌پخت مهره‌چینی نظام غرب در منطقه است چرا که آنها می‌خواهند در عوض از دست دادن مصر، سوریه را پایگاه خود برای حمایت از صهیونیسم قرار دهند و به همین خاطر به هر وسیله و شیوه‌ای متوسل شدند تا مهار سوریه را در اختیار بگیرند.

افضلی‌فرد گفت: غرب نه تنها در چند ماه اخیر به این هدف خود نرسیده بلکه سبب شکل‌گیری جبهه مقاومت حقیقی در سوریه شده که حذف آن امکان‌پذیر نیست.

وی اظهار داشت: جنبش عدم تعهد باید ابتکار عمل را در این زمینه به دست بگیرد و اجازه ندهد سوریه و جنبش های بیداری اسلامی مورد تاخت و تاز جبهه کفر قرار گیرد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: جنبش عدم تعهد نشان پویایی و اقدام موفق دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید این اجلاس زمینه انزوای هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی در منطقه و تحقق شعار خاورمیانه عاری از سلاح کشتار جمعی را عینیت بخشد.

نماینده مردم اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: رژیم صهیونیستی بسیار امید دارد تا اجلاس تهران بدون نتیجه و تصمیم‌گیری خاص پایان یابد به همین دلیل ماه‌هاست به دبیر کل سازمان ملل فشار می‌آورند تا اجلاس تهران را بی‌خاصیت جلوه داده و زمینه حضور نیافتن آن را فراهم آورد.

وی دستاورد دیگر اجلاس تهران را به حداقل رساندن آثار تحریم‌ها اعلام کرد و گفت: ما از طریق کشورهای عضو عدم تعهد می‌توانیم برخی نیازهای خودمان را که امروز امکان خرید و دسترسی از کشورهای وابسته به امریکا وجود ندارد فراهم آوریم تا با دور زدن تحریم‌ها دست غرب را در حنا بگذاریم.

افضلی‌فرد در پایان سخنان خود اظهار داشت: این اجلاس و آثار و ثمرات آن می‌تواند تحرکات اخیر غرب را در تحریم ایران اسلامی به حداقل رسانده و به توانمندی ایران در عرصه جهانی و بین‌المللی بیش از گذشته کمک کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول