اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

برگزاری موفق اجلاس سران در مقاومت کشورهای منطقه موثر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین با تأکید بر برگزاری موفق اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: ایران در این اجلاس می‌تواند سوریه و بحرین را امیدوار کند تا با قدرت هرچه بیشتر در برابر دشمنان مقاومت کنند.

برگزاری موفق اجلاس سران در مقاومت کشورهای منطقه موثر است

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ایران اظهار داشت: برگزاری اجلاس عدم تعهد یک فرصت تاریخی برای ایران محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت ورامین افزود: در شرایطی که دشمنان، ما را تحریم‌های اقتصادی، نظامی و ... کرده‌اند، این اجلاس فرصت خوبی است تا ما به خودکفایی برسیم و نیازی به کشورهای بیگانه نداشته باشیم.

با برگزاری خوب اجلاس، بحرین و سوریه به مقاومت کردن امیدوار می‌شوند

وی ادامه داد: از طرفی دیگر بیداری اسلامی کشورهای منطقه در جریان است و تمام کشورهای منطقه می‌دانند که ایران در پیروزی آنها مؤثر است. ایران در این اجلاس می‌تواند سوریه و بحرین را امیدوار کند تا با قدرت هرچه بیشتر در برابر دشمنان مقاومت کنند.

محمودی در ادامه تصریح کرد: مشاهده می‌کنید در شرایطی که دشمنان اصرار بر ناامن بودن ایران دارند، سران کشورها با اقتدار در ایران حاضر می‌شوند و با بازدید از دستاوردهای هسته‌ای، علمی، ورزشی و ... نظام جمهوری اسلامی ایران متوجه دروغ‌گویی‌های کشورهای غربی می‌شوند و به‌طور قطع نظرشان نسبت به ایران تغییر پیدا می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران یادآور شد: حدود 120 کشور در جنبش عدم تعهد عضو هستند و این اجلاس هر سه سال یک‌بار در یک کشور برگزار می‌شود و بنابراین ما باید 360 سال دیگر منتظر میزبانی مجدد این اجلاس باشیم.

 

 

میزبانی اجلاس عدم تعهد برگ زرینی در تاریخ ایران است

وی با اشاره به ضرورت مغتنم شمردن این فرصت طلایی، تأکید کرد: بعد از این اجلاس ریاست 120 کشور برعهده ایران است که این فرصتی طلایی برای ما به شمار می‌رود و قطعا یک برگ زرین و بی‌نظیر در تاریخ ایران اسلامی است و امیدواریم که دولت ما از این فرصت به خوبی استفاده کند.

غیرمتعهدها مستقل تصمیم‌گیری می‌کنند

محمودی در ارتباط با ویژگی‌های اجلاس عدم تعهد عنوان کرد: سران غیرمتعهد مستقل تصمیم می‌گیرند و همان‌طور که می‌دانید حتی بنیان‌گذاران این اجلاس نیز منحرف شدند و بعدها به دیکتاتورهای کشور خودشان تبدیل شدند.

این فعال سیاسی در ادامه بیان داشت: اساس کار غیرمتعهدها عدم وابستگی به شرق و غرب و مستقل بودن است و به نظر می‌رسد با حضور سران در ایران، اساسی‌ترین اهداف جنبش تحقق پیدا کند و این واقعیتی است که باید باور کرد و آن نفرت کشورهای جهان از آمریکا و اسرائیل است و در واقع اکثر کشورها خواهان آزادی به معنای واقعی هستند.

امیدواریم دولت ایران به نحو احسن میزبانی کند

وی در پایان با توجه به بیداری‌‌های به وجود آمده در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: بیداری‌های اسلامی و انسانی در کشورهای منطقه و آمریکا در جریان است و امیدواریم به لطف خداوند متعال و برکت خون شهیدان دولت از این اجلاس به خوبی استفاده کند و اجلاس عدم تعهد به‌عنوان برگ زرینی در تاریخ ایران ثبت شود.

انتهای پیام/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول