اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی تهران خبر داد

نمایش آیین‏های سنتی ایران در سالن اجلاس عدم ‏تعهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از به تماشا گذاشتن نمایش‏های آیینی کشورمان در سالن اجلاس عدم‏ تعهد خبر داد.

نمایش آیین‏های سنتی ایران در سالن اجلاس عدم ‏تعهد

محمدحسین فراهانی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: از دیگر امور حاشیه‏ای در حال پیگیری از سوی مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در این رویداد بزرگ، تبادل تفاهمنامه‏های گردشگری با هیئت‏های فرهنگی سایر کشورهای جهان است.

*بازدید احتمالی هیئت ترکیه‏ای از شهرستان ری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از بازدید احتمالی گروه ترکیه‏ای حاضر در اجلاس سران عدم ‏تعهد و هیئت همراه از شهرستان ری و نماد تاریخی این شهر یعنی برج طغرل خبر داد.

فراهانی ادامه داد: البته سایر شهرستان‏های استان تهران همچون دماوند و شمیرانات نیز احتمالاً مقصد بازدید میهمانان خارجی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اضافه کرد: با توجه به این مهم، همه شهرستان‏های استان تهران برای استقبال از میهمانان احتمالی در حال آماده‏سازی نیروهای انسانی و توان سخت‏افزاری خود هستند.

وی افزود: تورها و دفاتر گردشگری نیز به طور کامل برای ارائه خدمات تهران و استان‏گردی به هیئت‏های خارجی بر اساس سلیقه آنها آماده شده‏اند.

*نمود برخی کاستی‏های توریستی پایتخت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در ادامه با اشاره به برخی کاستی‏های گردشگری تهران خاطرنشان کرد: تهران با وجود داشته‏های توریستی فراوان از برخی کمبودهای گردشگری نیز رنج می‏برد.

فراهانی ادامه داد: می‏توان در پایتخت و سایر نقاط استان تهران همانند بسیاری از کشورهای توریستی جهان از اتوبوس‏های ویژه گردشگری استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کمبود زیرساخت‏های گردشگری در تهران بارزترین مشکل در این زمینه قلمداد می‏شود.

فراهانی افزود: عدم معرفی کامل و جامع داشته‏های توریستی تهران در حوزه‏های مختلف تاریخی، اکوتوریسمی، فرهنگی و ... نیز دیگر کاستی موجود بر سر راه توسعه گردشگری در تهران است.

*فرهنگ؛ جنبه مغفول رسانه‏های داخلی در نشست سران عدم‏ تعهد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، فرهنگ را جنبه‏ای مغفول از سوی رسانه‏های داخلی در شانزدهمین اجلاس سران عدم‏تعهد خواند.

فراهانی ادامه داد: برگزاری این نشست فرصتی مناسب برای ارائه ظرفیت‏های فرهنگی، تاریخی و طبیعی در راستای جذب هرچه بیشتر سرمایه‏گذاری و همچنین گسیل گردشگران به کشورمان محسوب می‏شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اضافه کرد: اما به نظر می‏رسد خبرنگاران به ویژه رسانه ملی بیش از هر چیز به جنبه‏های سیاسی موضوع می‏پردازند.

وی افزود: درخواست مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از اصحاب رسانه توجه به همه جنبه‏های این رویداد تاریخی است که شاید تکرار آن تا قرن‏ها امکان‏پذیر نباشد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول