اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

سخنرانی رهبری در اجلاس غیرمتعهدها صدای ایران را طنین‌انداز می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه اجلاس سران جنبش غیرمتعهد، گفت: این موضوع صدای به حق ایران را در جهان طنین‌انداز می‌کند.

سخنرانی رهبری در اجلاس غیرمتعهدها صدای ایران را طنین‌انداز می‌کند

سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: سخنرانی مقام معظم رهبری در افتتاحیه این اجلاس یک فرصت خدادادی است که به واسطه آن صدای به حق ایران در دنیا طنین‌انداز می‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در تداوم روشنگری‌هایش در دیدار با نخبگان و احزاب، جوانان و زنان کشورهای اسلامی، این بار نیز حقانیت ایران برای سران و نمایندگان کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد روشن می‌شود.

رجبی یادآور شد: اگر چه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای قبلی هویت پلید دشمنان اسلام و نظام را برملا کرده‌اند، بدون شک در این اجلاس هم دشمن‌شناسی را به اعضای این جنبش گوشزد خواهند کرد.

وی افزود: به اعتقاد بنده، سخنرانی معظم‌له در این اجلاس نقطه عطفی در روشنگری برای دنیا و عموم آزاداندیشان و به ویژه کشورهای اسلامی می‌شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد را بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی در ایران خواند و گفت: تاکنون کار دیپلماسی با این حجم در سابقه کشور ما وجود نداشته است.

به گفته سردار رجبی، سازمان جنبش غیرمتعهد بعد از سازمان ملل متحد بزرگ‌ترین مجمع بین‌المللی است که در خیلی از مسائل نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ سردی که بین دو قطب اتفاق افتاد کشورهای غیرهمسو که زیر چتر بلوک شرق و غرب نبودند این سازمان را تشکیل دادند و تاکنون زیر بار کشورهای دارای حق وتو نرفته‌اند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اهمیت برگزاری این اجلاس در تهران، اضافه کرد: نقش ایران به عنوان ریاست این سازمان در سه سال آینده در مسائل بین‌الملل بسیار موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهد در ایران به واسطه ملاحظات کنونی در این کشور، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رجبی عنوان کرد: حضور سران کشورهای عضو این سازمان در ایران و دیدن توسعه و پیشرفت‌های واقعی کشورمان در فضای تحریم و تهدید، غیرت ملت ایران و حقیقت نظام اسلامی برای آنان روشن خواهد شد و به این نکته که ایران به پشتوانه ارزش‌های اسلامی به چنین جایگاهی دست یافته است، می‌رسند.

به گفته فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرام‌فر، آمدن و برگشتن این افراد در فضایی امن موجب تعریف شاخص بزرگی برای ایران خواهد شد و تحقق آن ارتقای کشور در مجامع بین‌المللی را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: هیچ کشوری همانند ایران در فضایی که تحریم و تهدید وجود داشته باشد به بلوغ علمی نرسیده است و این موضوع ایران را در جهان متمایز ساخته است و با دارا بودن شایستگی‌های علمی، با هجمه‌های دشمنان مقابله خواهد کرد.

رجبی ادامه داد: بازدید سران عضو این سازمان از صنعت هواپیمایی کشور، موسسه رویان، سلول‌های بنیادین و آشنایی آنان با پیشرفت‌های علمی، صنعت داروسازی، نانو و مسائل پزشکی، باور قابلیت ایران برای حل و فصل مسائل بین‌المللی برای این کشورها نمود عینی می‌یابد.

به گفته این مقام مسئول، در صورتی که ایران کشوری ناتوان و ضعیف در بخش‌های مختلف بود به یقین هیچ کدام از اعضای این جنبش حاضر به شرکت در این اجلاس نبودند.

وی افزود: حضور کامل این افراد نشان از جایگاه والای ایران در مجامع بین‌المللی دارد و بدون شک آن را در ردیف کشورهای پیشرفته می‌دانند و این موفقیت بزرگی برای کشور اسلامیمان خواهد بود.

رجبی اضافه کرد: حضور نماینده مردم مصر به عنوان کشوری مسلمان در روابط بین دو کشور با اهمیت بالا در منطقه تاثیرگذار بوده و همچنین حضور محمودعباس هم دیدگاه‌های واقعی ایران برای آزادی قدس را نمایان می‌سازد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرام‌فر کردستان با اشاره به سنگ‌اندازی‌های دشمن مبنی بر ممانعت از حضور این کشورها در اجلاس تهران، گفت: نادیده گرفتن یاوه‌های آنان از سوی سران کشورهای عضو این جنبش اهمیت جایگاه ایران را می‌رساند که بدون توجه به خواسته‌های آنان در این اجلاس شرکت داشته‌اند.

وی اضافه کرد: کشورهای عضو این سازمان در جهان از جایگاه ویژه برخوردارند و در سازمان ملل هم صاحب حق هستند پس تاثیرگذاری آنها به واسطه داشتن چنین مولفه‌هایی در سطح بالایی قرار دارد.

رجبی با اشاره به اینکه امنیت اجرای این اجلاس توسط سپاه تامین می‌شود، از همکاری ویژه و اهتمام جدید مسئولان دخیل در امر امنیت در استان قدردانی کرد و گفت: دستگاه‌های مرتبط با این قضیه در تامین امنیت پایدار در مرزهای استان با سپاه همکاری خوبی دارند و این شایسته تقدیر است.

وی در پایان گفت: ستادی مشترک از دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی و سپاه در استان تشکیل شده است و موارد به صورت شبانه‌روزی پیگیری شده و اقدامات هم به شورای تامین استان اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول