اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

مسئولیت‌پذیری عمومی در احیای امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولیت‌پذیری عمومی در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ایجاد شود.

مسئولیت‌پذیری عمومی در احیای امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‎اصغر عنابستانی ظهر امروز در همایش جایگاه مسئولان در احیای امر به معروف و نهی از منکر در این استان اظهار داشت: اقامه دین پایه و اساس نظام جمهوری اسلامی است به گونه‌ای که ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام بر اساس آموزه‌های دینی شکل گرفته است.

وی افزود: نطفه انقلاب بر مبنای احیای دین و اسلام شکل گرفت و تاکنون ارزش‌ها و احکام الهی در ارکان و عرصه‌های مختلف نظام به خوبی جاری شده است.

عنابستانی اجرای احکام دین در جامعه را رمز پیشرفت و عزت آن دانست و گفت: ما معتقدیم اگر ارزش‌های والای الهی و دینی در جامعه احیا و اجرا شود، به دنبال آن برای مردم آن جامعه عزت، افتخار، اقتدار و پیشرفت حاصل می‎شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بر همین اساس باید در همه ارکان و عرصه‌های نظام احکام دین جاری باشد و افراد ذی‎ربط بر اجرای صحیح این احکام نظارت درستی داشته باشند.

عنابستانی دستگاه‌های اجرایی کشور را از تاثیرگذارترین ارکان نظام برشمرد و اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید احیای امر به معروف و نهی از منکر را ابتدا از مجموعه خود آغاز کرده و سپس آن را به بدنه جامعه اشاعه دهند.

وی خودسازی را مهم‌ترین گام در احیای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: باید در گام اول نسبت به خودسازی و تزکیه خود اقدامات لازم را انجام داد و سپس دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کرد.

عنابستانی بر ضرورت ایجاد مسئولیت‌پذیری عمومی در جامعه تاکید کرد و افزود: افراد باید نسبت به امور جامعه خود حساس باشند و با امر به معروف و نهی از منکر از مصالح و منافع آن دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید معروف‌ها و منکرات را به درستی شناسایی و به مجموعه خود معرفی کنند تا در ادارات و نهادهای دولتی فضا و محیط دینی حاکم شود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول