اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر:

فرهنگ پذیرش امر به معروف و نهی از منکر باید نهادینه شود

خبرگزاری فارس: معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از ضرورت‌های احیای امر به معروف و نهی از منکر، نهادینه کردن فرهنگ پذیرش این فریضه مهم الهی در جامعه است.

فرهنگ پذیرش امر به معروف و نهی از منکر باید نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده ظهر امروز در همایش جایگاه مسئولان در احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: یکی از ابعاد و اهداف مهم اسلام، هدایت و تربیت انسان‌ها و زمینه‌سازی برای حرکت به سوی کمال مطلق و تعالی و رشد است.

وی احیای امر به معروف و نهی از منکر را از ضروری‌ترین مسائل جامعه امروزی دانست و گفت: در اسلام فریضه‌ای بالاتر از امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد.

صادق‌زاده ادامه داد: با توجه به حساسیت مراکز تولیدی و صنعتی و کارگری در روند توسعه اقتصادی و ایجاد فضای مناسب اخلاقی و بهبود روابط انسانی، ضروری است شورای امر به معروف و نهی از منکر در کارخانجات اهتمام ویژه‌ای در این رابطه داشته باشد.

وی به جایگاه احیای امر به معروف و نهی از منکر در آیات و روایات دین اسلام اشاره کرد و افزود: در آیات قرآن و احادیث دین اسلام توجه بسیاری به احیای امر به معروف و نهی از منکر شده است و مومنان را به این امر مهم بسیار توجه داده‌اند.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای سه مرحله است، تصریح کرد: قلبی، لسانی و یدی سه مرحله احیای امر به معروف و نهی از منکر است که هریک دارای شرایط و ویژگی‌های خاص خود است.

صادق‌زاده از تذکر لسانی به عنوان وظیفه‌ای همگانی یاد کرد و گفت: همه اقشار و آحاد جامعه باید نسبت به تذکر لسانی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و آن را وظیفه خود بدانند.

وی معرفی مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را نخستین گام در اجرای تذکر لسانی دانست و افزود: با معرفی مصادیق امر به معروف و نهی از منکر می‎توان به راحتی این فریضه مهم را در جامعه نهادینه کرد.

صادق‌زاده ادامه داد: فرهنگ‌سازی و آموزش احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز از دیگر مراحل اجرای تذکر لسانی در جامعه است که باید به نحو جدی پیگیری شود.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به خوبی اجرا شود، می‌توان شاهد رشد و پیشرفت آن جامعه در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها باشیم.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول