اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

همه مذاهب قبیله بی‌منطق وهابیت را از خود برانند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تعداد علمای بزرگ اهل سنت و شیعه که به دست وهابیون به شهادت رسیدند کم نیستند بنابراین همه مذاهب باید این قبیله لا یعقل بی‌منطق را از خود برانند.

همه مذاهب قبیله بی‌منطق وهابیت را از خود برانند

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه در بقیع اظهار کرد: اقدام شوم تخریب قبور ائمه بقیع به دست قبیله خون آشام وهابیت به وقوع پیوست.

وی خاطر نشان کرد: احیا و احداث بنای جدید بر قبور ائمه بقیع(ع) یکی از مطالبات جهان اسلام است و دولت عربستان نسبت به این مسئله به طور مستقیم باید پاسخگو باشد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: اهل سنت واقعی، شیعیان و مذاهب چهارگانه اسلام هرگز با خشونت، آدم‌کشی و غارت موافق نیستند زیرا سنت نبوی و سیره اصحاب پیامبر اکرم(ص) مهرورزی، دوستی، محبت، دعوت به توحید، یکپارچگی و اتحاد بوده است.

وی با تاکید بر چاره‌اندیشی علمای مذاهب اسلامی درباره جنایات گفت: تعداد علمای بزرگ اهل سنت و شیعه که به دست وهابیون به شهادت رسیدند کم نیستند بنابراین همه مذاهب باید این قبیله لا یعقل بی‌منطق را از خود برانند.

رضوی‌مهر خاطر نشان کرد: امروز از سازمان‌های بین‌المللی مانند یونسکو و دیگر مراکز توقع می‌رود حالت سابق قبور ائمه بقیع را پیگیری کنند.

وی عنوان داشت: به دلیل اینکه زائران بقیع و حرم نبوی از این معلمان هدایت مسیر خداشناسی و توحید محوری را می‌آموختند و این مراکز محل تجمع خداباوران روی زمین بوده است وهابیت خبیث تحمل این امر را نداشت.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تندروی‌هایی که در اقصی نقاط عالم رخ می‌دهد گفت: این افراد عده معلوم‌الحالی هستند که با عقیده وهابیت مساجد را تخریب و قرآن‌ها را آتش می‌زنند و زن و کودک را در بحرین به شهادت می‌رسانند.

وی یادآور شد: امروز القاعده شاخه عملیاتی و نظامی وهابیت است که مفتی اعظم اهل سنت در عراق را ترور می‌کند.

رضوی‌مهر خاطر نشان کرد: اگر قبور ائمه بقیع تخریب شده‌اند ولی دشمنان و بدخواهان باید بدانند سیره اصیل نبوی و راه امامان پاک هرگز در بین جهان اسلام گم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امروز وحدت در بین مذاهب اسلامی نیاز جدی است گفت: امروز پیامبر اکرم(ص)، ائمه بقیع و امام زمان ناظر اصلی بر اوضاع هستند بنابراین همگان باید وحدت را حفظ کنند و دشمنان قسم خورده خود صهیونیسم و استکبار را فراموش نکنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول