اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

مهم‌ترین ابزار وهابیت دروغ و تهمت است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: وهابی‌ها سعی دارند که این وصله را بچسبانند که شیعه به تحریف قرآن عقیده دارد، در حالی که علمای ما بارها گفته‌اند قرآنی که بر قلب پاک محمد(ص) نازل شد یک کلمه با قرآن امروز تفاوت ندارد.

مهم‌ترین ابزار وهابیت دروغ و تهمت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره احزاب که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه سوره احزاب سی و سومین سوره قرآن مجید بوده و دارای 73 آیه است، گفت: به مسائل مهمی در این سوره اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه 12 محور در این سوره مورد توجه قرار می‌گیرد افزود: نخستین محور جنگ احزاب است و در این جنگ دشمنان اسلام متحد شده بودند ولی در نهایت شکست خوردند.

استاد حوزه علمیه قم جنگ با بنی قریظه و احکام مربوط به خانواده و حجاب را از جمله محورهای این سوره دانست و گفت: آیات حجاب در دو سوره نور و احزاب مورد توجه قرار گرفته است و در این زمینه نیز طی روزهای آینده بحث کافی صورت می‌گیرد.

وی احکام مربوط به ازدواج و طلاق، حفظ حقوق زنان، احکام ویژه همسران پیامبر گرامی اسلام و مسئله خاتمیت پیامبر گرامی اسلام را از دیگر محورهای توجه در سوره احزاب عنوان کرد و ادامه داد: آیه تطهیر نیز در این سوره قرار گرفته است و این آیه می‌گوید که فرزندان پیامبر همه از خطا و گناه مصون بوده و اهل بیت معصوم هستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی معرفی نشانه‌های منافقان، حکم مفسدان فی الارض و آدابی که فرد میهمان باید رعایت کند را از دیگر محورهای این سوره عنوان کرد و افزود: معاد و رستاخیز و عرضه امانت از دیگر نکاتی است که در سوره احزاب مورد توجه قرار گرفته است که در ماه مبارک رمضان امسال به تفسیر این 12 محور خواهم پرداخت.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه قرآن تدبر در آیات را مورد تاکید قرار داده است و در روایات نیز بر این مسئله تاکید شده است گفت: یکی از نشانه‌های تدبر در قرآن این است که خودمان را مخاطب آیات قرآن قرار داده و نگوییم این آیات برای دیگران است.

وی تاکید کرد: قرآن را باید همراه با ترجمه خواند و معانی این کتاب آسمانی را درک کرد و از آن در زندگی بهره گرفت.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: تمام صواب‌هایی که برای سوره‌های قرآن است مربوط به کسانی است که این سوره‌ها را ببیند و درباره رابطه آن با این صواب بیندیشند و به آن عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد آیات سوره احزاب از نکات مهم است بیان کرد: سوره احزاب 73 آیه دارد ولی اقلیتی از دانشمندان اهل سنت گفته‌اند که این سوره به اندازه سوره بقره 286 آیه داشته است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: وهابی‌ها سعی دارند که این وصله را بچسبانند که شیعه به تحریف قرآن عقیده دارد و این در حالی است که علما و بزرگان ما بارها گفته‌اند قرآنی که بر قلب پاک محمد(ص) نازل شد یک کلمه با قرآن امروز تفاوت ندارد.

وی بیان کرد: در آیه 9 سوره هجر قرآن مجید عنوان شده که خدا قرآن را نازل کرده و حافظ آن است، بنابراین کسی نمی‌تواند از آیات قرآن کم کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه قرآن معجزه جاویدان پیامبر است و معجزه جاودان باید دست نخورده باقی بماند افزود: اینکه یک نویسنده گوشه‌ای چیزی بنویسد به معنای نظر علمای شیعه نیست.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ابزار وهابیت دروغ و تهمت است بیان کرد: در میان علمای اهل سنت برخی افراد قائل به تحریف هستند، البته اکثریت اهل سنت قائل به تحریف نیستند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما معتقدیم قرآن از روز اول به همین شکل بوده و تا آخر هم از تحریف در امان می‌ماند و تا آخر نیز پای حرف خودمان ایستاده‌ایم و هیچ وصله‌ای به ما نمی‌چسبد.

وی گفت: ما به وسیله عترت پیامبر راه صحیح را پیدا کرده‌ایم و امیدواریم که علاقه و ارتباط ما با اهل بیت عصمت و قرآن مجید تا آخر عمر باقی بماند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول