اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

وهابیت درهای شفاعت را به روی خود می‌بندد/ ‌مردم ایران به زلزله‌زدگان‌ کمک کنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: جمعیت وهابیت که درهای نجات را به روی خود می‌بندند مایلند درهای شفاعت را به روی خود ببندند.

وهابیت درهای شفاعت را به روی خود می‌بندد/ ‌مردم ایران به زلزله‌زدگان‌ کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله مکارم‌شیرازی ظهر امروز در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س)، به تفسیر آیه 24 سوره احزاب پرداخت و اظهار کرد: خداوند در این آیه نتیجه امتحان میدان جنگ احزاب را بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند در این آیه مردم شرکت‌کننده در جنگ احزاب را به دو گروه تقسیم می‌کند گفت: گروه اول صادقین هستند که آبرو و عزت دنیا و آخرت را برای خود خریدند اما گروه دوم منافقان هستند که به عذاب الهی گرفتار شدند.

این مرجع تقلید ذیل آیه 24 سوره احزاب را مورد توجه قرار داد و گفت: ذیل این آیه، راه بازگشت به خداوند را برای انسان بیان می‌کند.

وی تصریح کرد: خداوند سه راه نجات به روی گنهکاران باز کرده است؛ باب اول، درب توبه است و برای کسانی که موفق به توبه نشده‌اند، باب شفاعت را گشوده است که البته شفاعت شفیعان در قیامت هم بی‌حساب و کتاب نیست.

مکارم‌شیرازی با اشاره به عدم پذیرش شفاعت از سوی وهابیون گفت: اینها مقام شفاعت که در قرآن آیات زیادی پیرامون آن وجود دارد را با عمل بت‌پرستان در شفیع قرار دادن بت‌های خود یکی می‌کنند؛ چقدر نادان و بی‌خبرند؟

وی راه سوم نجات گنهکاران را عفو الهی دانست و افزود: ممکن است گنهکاری توبه نکرده از دنیا برود و اجازه شفاعت برای او در قیامت هم داده نشود، اما ممکن است خداوند به دلیلی از دلایل او را عفو کند.

استاد درس خارج فقه در ادامه سخنان خود اذعان کرد که رمضان ماه توبه، شفاعت و عفو الهی است و باید دانست که بیراهه انسان را به مقصد نمی‌رساند بلکه باید از راه آن وارد شد.

وی در پایان کمک به زلزله‌زدگان را مسئولیتی اجتماعی دانست و تاکید کرد: همه مردم نسبت به یاری رساندن به زلزله‌زدگان مسئولیت دارند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول