اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل:

پایگاه منطقه‌ای ذخایر ژنتیک در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از راه‌اندازی پایگاه منطقه‌ای ذخایر ژنتیک در اردبیل خبر داد.

پایگاه منطقه‌ای ذخایر ژنتیک در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر قاسمی ظهر امروز در جلسه کار گروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان اردبیل اظهار داشت: به همت جهاد دانشگاهی مرکز ذخایر ژنتیکی کشور در حال شکل‌گیری است تا بر اساس آن یک ذخیره‌سازی مناسب ژنتیکی در حوزه جانوری، گیاهی و انسانی به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس اردبیل نیز به عنوان قطب منطقه‌ای در شکل‌گیری این پایگاه عظیم و کار‌آمد انتخاب شده است که امیدواریم در سال جاری مقدمات تشکیل و شکل‌گیری این پایگاه منطقه‌ای به وجود آید.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل هدف اصلی از راه‌اندازی این پایگاه را حفظ و نگهداری ذخایر ژنتیکی ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد: با راه‌اندازی این پایگاه ما تا 100 سال آینده می‌توانیم به حفظ و نگهداری ذخایر ژنتیکی خود افتخار کنیم و راحت‌تر به مراکز و مجموعه‌های علمی و تحقیقاتی سرویس ارائه کنیم.

قاسمی به توانمندی جهاد دانشگاهی در حوزه تحقیق و پژوهش گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت:‌ ما در دو سال اخیر سعی کردیم در این حوزه ورود موفقیت‌آمیزی داشته باشیم به طوری که قرار بود سال 89 ستاد گیاهان دارویی شکل بگیرد اما به دلایلی این ستاد تشکیل نشد.

این مسئول عنوان کرد: ما در منطقه مغان با محوریت فندق برنامه‌های کاری خود را انجام دادیم اما نتیجه و ثمره آن نیز که امروز در معرض دید عموم مردم گذاشته شده است مورد برخی کم‌لطفی‌هاست که ضرورت دارد به ابعاد و گستردگی این موضوع بیش از گذشته پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان داشت: در کنار این فعالیت‌ها مرکز رشد گیاهان دارویی استان اردبیل و مطالعات مورد نظر در این زمینه صورت گرفته است که امیدواریم در بحث فناوری گیاهان دارویی و به کارگیری تکنولوژی‌های جدید دارویی با تکیه بر مراکز رشد اقدامات لازم انجام شود.

قاسمی از مشارکت دو طرح جهاد دانشگاهی استان برای حضور در جشنواره علم تا عمل به عنوان طرح‌های منتخب استان اردبیل خبر داد و افزود: جهاد دانشگاهی طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی متعددی را در دست اقدام دارد و از طریق دستگاه‌های اجرایی نیز سعی می‌شود مبانی و موضوعات مختلف پیشنهاد شده و مواد اولیه نیز به عنوان پروپوزال تهیه شود.

وی پژوهش را نیاز اساسی جامعه و یکی از ابزارهای توانمند‌سازی اجرایی هر دستگاه توصیف کرد و ادامه داد: کار توام با پژوهش و تحقیق کار ثمر‌بخش و همراه با نتایج مطلوبی است که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی استان جهاد دانشگاهی را در این زمینه امین و مورد اعتماد به حساب آورده و انجام طرح‌های تحقیقاتی خود را به نیروهای کار‌آمد و توانمند جهاد دانشگاهی بسپارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل در پایان سخنان خود با گلایه از پرداخت نشدن برخی از هزینه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: امیدواریم 0.5 تا 3 درصد اعتبار پژوهشی دستگاه‌ها به صورت اختصاصی در این حوزه صرف شده و بیش از گذشته به این امر بها داده شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول