اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس:

جهاد دانشگاهی حلقه وصل دانشگاه و صنعت است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی معمولاً نقش اتصالی خوب و مناسبی با صنعت داشته و حلقه وصل دانشگاه و صنعت است.

جهاد دانشگاهی حلقه وصل دانشگاه و صنعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از معاونت رسانه و اطلاع‌رسانی نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، علی‏رضا خسروی اظهار داشت: معمولاً طرح‏‌هایی که جهاد دانشگاهی ارائه می‏‌کند، کاربردهای صنعتی دارد و بهتر پذیرش می‏‌شود.

وی افزود: معمولاً این اتفاق در دانشگاه‏‌های کشور کمتر رخ می‏‌دهد و طرح‏‌ها، پژوهش‏‌ها و پایان‏‌نامه‏‌هایی که ارائه می‏‌شود، کاربرد صنعتی ندارند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در مباحث صنعتی از ابتدا به شکل خوبی وارد شده و قدم‏‌های بزرگی را در این قسمت برداشته است.

خسروی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی باید این اطلاعات و روش‏‌های مناسب را در اختیار دانشگاه‏‌های دیگر نیز قرار دهد چراکه این نهاد می‏‌تواند خلأ بین دانشگاه و صنعت را برطرف کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با بیان اینکه جهاد دانشگاهی حلقه وصل دانشگاه و صنعت است، گفت: وقتی به جمع صنعتی‏‌ها می‏‌رویم، آنها این گله را دارند که کمتر به مشکلات ما پرداخته می‏‌شود و مشکلات را کمتر به صورت علمی حل می‏‌کنند.

خسروی اضافه کرد: وقتی به جمع دانشگاهیان می‏‌آییم نیز یک فاصله بسیار زیاد بین دانشجویان و صنعت و طرح‏‌های پژوهشی مشاهده می‏‌کنیم و کمتر به مباحث صنعت پرداخته می‏‌شود و به نظر می‏‌رسد جهاد دانشگاهی می‏‌تواند حلقه وصلی باشد که این ارتباط را نزدیک‏‌تر برقرار کند.

وی همچنین گفت: جهاد دانشگاهی در قطع وابستگی علمی کشور به بیگانگان نیز نقش بی‏‌بدیلی داشته و کشور ما را در بسیاری از حوزه‏‌های علمی و پزشکی صاحب رتبه کرده است.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تاسیس پژوهشکده رویان، فعالیت در حوزه سلول‏‌های بنیادین و بسیاری از روش‏‌های علمی دیگر که امروزه جهاد دانشگاهی به آن دست پیدا کرده است، روش‏‌هایی هستند که به راحتی آن را در اختیار کشور ما قرار نمی‏‌دهند ولی جهاد دانشگاهی از ابتدا به خوبی وارد این حوزه شد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در حوزه‏‌های صنعت نیز از قبیل سلول‏‌های خورشیدی، موتورهای صنعتی و کنترل‏‌کننده‏‌های صنعتی و ... خدمات بسیار مطلوب و ارزشمندی را ارائه کرده است.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول