اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل:

اردبیل به قطب ذخایر ژنتیکی شمال غرب کشور تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت:‌ با همراهی و همکاری مسئولان استانی و مساعدت مرکز ذخایر ژنتیکی کشور در تلاش هستیم تا اردبیل را به قطب ذخایر ژنتیکی شمال غرب کشور تبدیل کنیم.

اردبیل به قطب ذخایر ژنتیکی شمال غرب کشور تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر قاسمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در آستانه روز جهاد دانشگاهی در اردبیل اظهار داشت: از سال 86 و بنا به اهمیت کشوری در جمع‌آوری و ذخیره‌سازی ژنتیک انسانی، جانوری و گیاهی مرکز ذخایر ژنتیکی در کشور راه‌اندازی شده تا امکان ذخیره‌سازی و تحقیق و بررسی در این زمینه در عصر کنونی و آینده وجود داشته باشد تا بتوانیم اصالت ایرانی بودن اقوام،‌ گروه‌ها و حتی رسته‌های جانوری و گیاهی را شاهد بوده و نسبت به شناسایی آن اقدام کنیم.

وی به فعالیت جهاد دانشگاهی در قالب چهار معاونت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و پشتیبانی اشاره کرد و یادآور شد: جهاد دانشگاهی با داشتن نیروهای متخصص و با تحصیلات تکمیلی در حوزه آموزش توانسته است خدمات مناسبی را ارائه کند و در برگزاری دوره‌های کار‌آفرینی نیز به عنوان پایه‌گذار کشوری عمل کرده و توانسته است در سال‌های اخیر دوره‌هایی را در این زمینه برگزار کند که در سال گذشته بیش از 200 نفر از دوره‌های کار‌آفرینی جهاد دانشگاهی بهره‌مند شده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از انعقاد قرارداد با ادارات و دستگاه‌های مختلف برای برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت خبر داد و خاطرنشان کرد: 70 درصد آموزش ضمن کارکنان دولت توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌شود و ما در سال گذشته موفق شدیم در مراکز آموزشی خود برای 3 هزار و 737 فراگیر دوره برگزار کنیم.

قاسمی در خصوص دانشگاه علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی نیز گفت:‌ در دانشگاه علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی بیش از 314 دانشجو در شش رشته که اغلب کاردانی می‌باشد مشغول تحصیل هستند که با این دانشگاه 27 مدرس نیز همکاری دارند.

 

جهاد دانشگاهی دستگاه آموزش محور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اعلام اینکه جهاد دانشگاهی دستگاه آموزش محور نیست، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی در دهه اول به عنوان یک نهاد فرهنگی انجام وظیفه می‌کرد و بعد به عنوان یک نهاد غیر‌دولتی و عمومی بیشتر جنبه پژوهشی پیدا کرد به طوری که عموم مردم نیز با وجهه پژوهشی جهاد دانشگاهی را می‌شناسند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل بیان داشت: ما در دو زمینه فعالیت پژوهشی خود را با اخذ مجوز و به شکل منحصر به فرد در سطح کشور انجام دادیم که یکی از این زمینه‌ها بخش تولید و عمل‌آوری گیاهان دارویی با محوریت فندق است که برای اولین بار جهاد دانشگاهی اردبیل در این زمینه کار تحقیقی و پژوهشی را آغاز کرده است.

قاسمی دیگر فعالیت پژوهشی منحصر به فرد جهاد دانشگاهی اردبیل در بخش پژوهش در حوزه مهندسی بافت استخوان اعلام کرد و افزود: کارهای دامنه‌دار پژوهشی در این زمینه با محوریت تیم پنج نفره در استان آغاز شده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ثمر‌بخشی این تحقیقات پژوهشی باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از فعالیت مرکز خدمات تخصصی کشاورزی و مطالعات بازار‌یابی با محوریت بیوتکنولوژی خبر داد و اظهار داشت: مرکز درمان ناباروری استان اردبیل با عنوان قفقاز فعالیت خود در چند سال گذشته آغاز کرده و ما با نامگذاری این مرکز به عنوان قفقاز سعی داریم تعاملات و ارتباطات خود را با کشورهای حوزه قفقاز با تکیه بر موضوعیت فرهنگی و علمی و همچنین مشترکات دو جانبه توسعه دهیم.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول