اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز انجام شد

اجرای طرح «مهندسان فردا» در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: به منظور نهادینه‌سازی فرهنگ کار و مهارت در جامعه، «طرح مهندسان فردا» امروز در زاهدان به مرحله اجرا درآمد.

اجرای طرح «مهندسان فردا» در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد جهانتیغی صبح امروز در مراسم اجرای طرح «مهندسان فردا» با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در مرکز شماره سه آموزش فنی و حرفه‌ای زاهدان اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، ترویج فرهنگ مهارت است و به منظور نهادینه‌سازی فرهنگ کار و مهارت در جامعه طرح «مهندسان فردا» به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: این طرح از سنین پیش دبستانی آغاز و تا مقطع دانشگاه و در رشته‌های مختلف ادامه خواهد یافت و در طول اجرای آن دانش‌آموزان متناسب با نیازها و بازار کار در آینده آموزش خواهند دید.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: در حال حاضر تعداد 80 نفر در مرحله نخست این طرح در سه رشته انیمیشن، سازه‌های ماکارونی و (ICDL) آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.

جهانتیغی بیان کرد: در این دوره، کارآموزان پس از گذراندن 50 ساعت کار گروهی و کارگاهی و همچنین 40 ساعت کار در منزل علاوه بر فراگیری آموزش‌های لازم تأییدیه پایان دوره دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه نتایج این طرح در آینده ورود مبتکران و مهندسانی خلاق به عرصه صنعت کشور خواهد بود، افزود: طرح "مهندسان فردا" علاوه بر تسهیل در ورود جوانان به بازار کار تأثیر بسزایی در کاهش و از بین بردن نرخ بیکاری در افق بلند مدت دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: تعداد 13 رشته متناسب با روحیه و علاقه کودکان و نوجوانان در این زمینه در نظر گرفته شده است که رشته‌های روباتیک، سازه‌های ماکارونی، انیمیشن، تجارت الکترونیک، هوش مصنوعی، آموزش رایانه و زیردریایی مدرن از جمله رشته‌های منتخب در این طرح است.

جهانتیغی با بیان اینکه این طرح در صورت موفقیت‌آمیز بودن در تمامی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان قابلیت اجرا خواهد داشت، تصریح کرد: در این طرح تا پایان سال تحصیلی برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده و متناسب با گذراندن دوره‌های ابتدایی نسبت به برگزاری دوره‌های تکمیلی و پیشرفته نیز اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول