اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر ترویج وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد

اعتبارات آموزش کشاورزی ملی است/ارائه آمورزش‌های کشاورزی در مراکز فنی‏و‏حرفه‏ای

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر ترویج امور کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی، اعتبارات بخش آموزش کشاورزی را در کشور کاملاً ملی دانست.

اعتبارات آموزش کشاورزی ملی است/ارائه آمورزش‌های کشاورزی در مراکز  فنی‏و‏حرفه‏ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمدرضا شاه‏پسند عصر امروز در نشست توسعه کشاورزی شهرستان دماوند که با حضور معاون دفتر هماهنگی امور استان‏های وزارت جهاد کشاورزی، فرماندار شهرستان دماوند، سایر مسئولان استانی، محلی و جمعی از بهره‏برداران کشاورزی در فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: اعتبارات خوبی به مرکز آموزش "شهید زمانی‏پور" اختصاص می‏یابد و پیشنهاد ما به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تهیه فرم‏های نیازسنجی مربوط به آموزش، تکمیل و ارسال آن به این مرکز است.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب می‏توان حتی تا سقف بودجه‏ای بالغ بر 20 میلیون تومان را برای شهرستان دماوند جذب کرد.

مدیرکل دفتر ترویج امور کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی، یکی از اصلی‏ترین مشکلات بانک‏های عامل برای ارائه تسهیلات مالی به کشاورزی را ناتوانی علمی بهره‏برداران در استفاده از اینگونه امکانات دانست.

شاه‏پسند تصریح کرد: این مهم در بازدیدهای انجام شده از بخش‏های کشاورزی پنج استان کشور مشاهده و در کارگروه طرح توسعه کشاورزی نیز مطرح شد.

وی اضافه کرد: بر اساس ریشه‏یابی‏های انجام شده یکی از دلایل مهم ناتوانی در استفاده از وام‏های کشاورزی کمبود سطح دانش فنی در فعالان این رشته است.

مدیرکل دفتر ترویج امور کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی معتقد است که آموزش‏های کوتاه‏مدت پاسخگو نیست و باید این مهم از طریق آموزش‏های میان‏مدت صورت اجرایی به خود گیرد.

شاه‏پسند ادامه داد: تبدیل این آموزش‏های میان‏مدت به دریافت گواهینامه‏های پایان‏دوره و الزام برخورداری از این سند برای دریافت تسهیلات بانکی می‏تواند امری مفید تلقی شود.

ادارات‏کل فنی‏و‏حرفه‏ای مکلف به ارائه آموزش‏های کشاورزی شوند

مدیرکل دفتر ترویج امور کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی خواستار تکلیف قانونی برای ارائه آموزش‏های کشاورزی از طریق ادارات‏کل فنی‏و‏حرفه‏ای استان‏های مختلف کشور شد.

وی ادامه داد: مراکز آموزش فنی‏و‏حرفه‏ای شهرستان‏های استان‏های کشور باید از محل اعتبارات خود برای تامین نیازهای آموزشی کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول