اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه مهارت‌آموزی صورت گرفت

انعقاد تفاهمنامه آموزشی فنی‌و حرفه‌ای و شرکت نفت زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای سیستان‌‌وبلوچستان گفت: به منظور توسعه مهارت‌آموزی، تفاهمنامه آموزشی بین اداره کل فنی و حرفه‌ای این استان و شرکت نفت زاهدان منعقد شد.

انعقاد تفاهمنامه آموزشی فنی‌و حرفه‌ای و شرکت نفت زاهدان

محمد جهانتیغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های مهارت‌آموزی و توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه آموزشی، تفاهمنامه‌ای میان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان به امضا رسید.

وی افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی به متقاضیان و به‌کارگیری ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و مهارتی طرفین در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و کاربردی از موضوع این تفاهمنامه است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز طرف قرار داد نسبت به برنامه‌ریزی بر اساس استانداردهای مصوب و همچنین برگزاری آزمون‌های کتبی و عملی و در نهایت ارائه گواهینامه و تاییدیه به مهارت آموختگان اقدام خواهد کرد.

جهانتیغی گفت: در همین ارتباط مقرر شده است تا طرفین قرارداد با تشکیل کمیته برنامه‌ریزی و نظارت بر روند اجرای دوره‌های آموزشی و همچنین نشست‌های علمی در راستای انتقال تجربیات با یکدیگر همکاری داشته باشند.

* نهادینه‌کردن فرهنگ کار هدف طرح مهندسین فردا است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان همچنین در زمینه طرح مهندسین فردا اظهار داشت: پروژه طرح ملی مهندسین فردا تا پایان ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود.

جهانتیغی افزود: هدف اصلی طرح مهندسین فردا، نهادینه‌کردن فرهنگ کار و مهارت است که این طرح از سنین پیش دبستانی آغاز و تا دانشگاه در رشته‌های مختلف از جمله الکترونیک، مکانیک، اسباب‌بازی سازی، رباتیک و ... ادامه می‌یابد تا فرد پس از اتمام دوره دانشگاه بدون هیچ نگرانی وارد بازار کار شود و از این طریق فرهنگ کار و اشتغال نهادینه خواهد شد.

وی بیان کرد: به منظور اجرای این طرح نیاز به همکاری نهادهایی چون صدا و سیما، آموزش و پرورش و دانشگاه است که می‌توان با یک اطلاع‌رسانی دقیق با توجه به وجود سخت افزارهای مورد نیاز از پایان ماه مبارک رمضان این پروژه را آغاز کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان از ورود به آموزش رشته‌های جدید نیز خبر داد و گفت: بر اساس نیاز بازار کار و جامعه، کارگاه آموزشی تولید، طراحی و ساخت پنجره‌های دوجداره upvc را تجهیز کرده‌ایم که تا پایان ماه مبارک رمضان نسبت به ارائه آموزش به متقاضیان اقدام خواهیم کرد.

جهانتیغی اضافه کرد: در همین راستا با توجه به ورود گاز به استان، دوره‌های آموزشی نظارت بر گاز خانگی و شهری را پیش‌بینی کرده‌ایم.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول