اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جبهه تقویت اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سبب می‌شود اقتصاد مقاومتی و شاخص‌های بی‌نظیر آن تقویت شده و رشد و بالندگی پیدا می‌کند.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جبهه تقویت اقتصاد مقاومتی است

بهنام داوودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: یکی از رموز مردمی کردن اقتصاد مجهز کردن نیروهای بخش خصوصی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: ‌نامگذاری سال‌های اخیر به عنوان اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف، جهاد اقتصادی و تولید ملی با تدبیر مقام معظم رهبری نشان از اهمیت موضوع اقتصادی است.

مدرس دانشگاه محقق اردبیلی ابراز داشت: در کنار تولید داخلی باید بعد صادرات و درآمدزایی این حوزه را نیز مد نظر قرار دهیم و از ظرفیت‌های خالی صنایع و تولیدات خود غفلت نکنیم.

داوودزاده مدعی شد 30 الی 40 درصد ظرفیت تولید و صادرات واحدهای صنعتی و تولیدی ما خالی است که باید به هر نحو ممکن این ظرفیت خالی را به تحرک و پویایی وادار کنیم.

وی ادامه داد: بعد از پشت سر گذاشتن فشارها و تهدیدهای مختلف در چهار سال اخیر امسال با اوج فشار اقتصادی دشمن روبرو هستیم که باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان اقتصاد اصلاح مصرف و افزایش تولید مد نظر داشته باشیم.

استاد دانشگاه‌های اردبیل بیان داشت: همه رسانه‌ها و مراکز دانشگاهی در گام اول باید اصلاح الگوی مصرف را در جامعه نهادینه کنند، سپس به تقویت تولید داخلی گرایش پیدا کنند.

داوودزاده سرمایه‌گذاری را عنصر اساسی در رفع مشکلات برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاری تولیدی اهمیت بی‌شماری دارد و باید از مصرف بی‌رویه نیز خود‌داری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ما به معنای واقعی کلمه در مدیریت نظام اقتصادی و انتقال مالکیت موفق عمل نکردیم و بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های ما نیز ناشی از همین امر است.

وی افزود: منظور از مردمی کردن اقتصاد واگذاری واحدهای کوچک تولیدی به بخش خصوصی یا به اصطلاح شبه دولتی نیست بلکه در تمام حوزه‌های اقتصادی باید این واگذاری‌ها به معنای حقیقی انجام شود.

مدرس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: تا زمانی که نتوانیم بخش مردمی اقتصاد خودمان را تقویت کرده و رونق ببخشیم قادر نخواهیم بود ارزش افزوده خود را تقویت کرده و گرایشی به مصرف کالاهای داخلی و قطع وابستگی‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول