اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همگام با نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عرت مشهد ـ 45

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها گسترش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج سازندگی خراسان‌رضوی گفت: با توافقات انجام شده با سازمان فنی و حرفه‌ای، به دنبال آن هستیم که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در روستاها گسترش دهیم.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا تواضع در غرفه خبرگزاری فارس خراسان رضوی در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود اظهار کرد: اولویت اصلی بسیج سازندگی خراسان رضوی در سال 91، فراهم کردن زمینه‌های اشتغال بسیجیان است و در این زمینه تاکنون اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی ادامه داد: تمام معاونت‌های بسیج سازندگی خراسان رضوی در این مسئله، به‌صورت کاملا جدی وارد شده‌اند و توافق‌نامه‌هایی نیز با ارگان‌های مختلف امضا کرده‌ایم و البته مصوبات خوبی نیز در سفر اخیر هیئت دولت به مشهد در این زمینه داشته‌ایم.

تواضع گفت: با سازمان فنی‌وحرفه‌ای توافقات بسیار خوبی داشته‌ایم تا از این طریق بتوانیم آموزش‌های تخصصی را در روستاها دنبال کنیم و امیدوار هستیم که با محقق شدن این امر، علاوه بر فراهم نمودن زمینه اشتغال پایدار در میان روستائیان، بتوانیم حتی شاهد مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها نیز باشیم که این مسئله یکی از مهم‌ترین منویات مقام معظم رهبری است.

وی یادآور شد: با توافقات انجام شده، قرار است نمایشگاهی از سوی بسیج خواهران در مشهد برگزار شود که در جریان آن، بانوانی که از واحدهای آموزش اشتغال در بسیج سازندگی خراسان رضوی، وام دریافت کرده‌اند، محصولات خود را در این نمایشگاه که در قالب بازارچه عرضه می‌شود، ارائه کنند.

تواضع عنوان کرد: برای اعطای وام در زمینه اشتغال، تلاش می‌کنیم بخشی از اعتبارات خود را از درون مجموعه سپاه و بسیج سازندگی تامین کنیم و بخش دیگری را نیز از اعتبارات استانی تامین می‌کنیم.

وی افزود: علاوه بر این در بسیج سازندگی خراسان رضوی، یکسری ظرفیت‌هایی مانند بسیج مخترعین و نخبگان وجود دارد که باید محصولات آنها را تجاری‌سازی کنیم و همچنین در نمایشگاهی که قرار است برپا شود، آنها را نیز مشارکت دهیم تا به این وسیله زمینه‌های اشتغال پایدار بیشتر فراهم شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا علاوه بر مجموعه بسیج سازندگی، سایر ارگان‌های خراسان رضوی و به‌ویژه بخش صنایع نیز در این نمایشگاه شرکت کنند و از این طریق، بتوانیم توانمندی‌های خراسان رضوی در قسمت‌های مختلف را نمایش دهیم.

تواضع با اشاره به وضعیت روستای نیزار تاکید کرد: روستای نیزار، در گذشته یکی از آبادترین روستاهای خراسان‌رضوی بوده و حتی بذر گندم نمونه کشور نیز در این روستا، پرورش پیدا می‌کرده است.

وی بیان کرد: به مرور زمان، و با توجه به وجود اشرار در این منطقه، این روستا نیز در طی سالیان خالی از سکنه شده بود، اما با همت بسیج سازندگی خراسان رضوی و همیاری دستگاه‌های اجرایی، عملیات نوسازی و بازسازی این روستا در دستور کار قرار گرفته است.

تواضع ابراز کرد: باید زمینه‌های اجرای طرح هادی در این روستا فراهم شود و اخیرا گروهی از بسیج دانشجویی امام حسین نیز، بازسازی مسجد این روستا را انجام داده‌اند و بنیاد مسکن نیز برای ساخت مسکن در این روستا، اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول