اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

200 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در اردبیل فعال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: هم اکنون 200 مرکز آزاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای 220 رشته آموزشی را در استان اردبیل مدیریت می‌کند.

200 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در اردبیل فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اظهار داشت: در تمام این آموزشگاه‌ها کارآموزان ما به صورت منظم مهارت‌های آموزشی را سپری می‌کنند و از سوی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مدارک معتبر برای آنها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باب مشاغل است، افزود: ایجاد اشتغال با کمک این آموزش‌ها بسیار آسان است و ما سعی می‌کنیم بیشتر این آموزش‌‌ها را با اهداف اشتغالزایی ترویج دهیم.

این مسئول بیان داشت: مدیریت 220 رشته در بخش‌های مختلف آموزش‌های مهارتی در 200 آموزشگاه ما را بر آن داشته است با توجه به استقبال گسترده مردم این مراکز را بیش از پیش گسترش دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل در ادامه از هدفمند شدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در این استان خبر داد.

صفری در ادامه به عملکرد این اداره کل در بخش‌های مختلف از جمله استاد شاگردی، مشاغل خانگی، در حوزه‌های مختلف اشتغال، برگزاری آزمون‌های ادواری، ساماندهی پورتال جامع و برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری اشاره کرد.

وی همچنین در زمینه نظام جامع مهارت و فن‌آوری ابراز داشت: این نظام با سه نظام آموزش مهارت و فن‌آوری، صلاحیت حرفه‌ای و شرایط احراز اشتغال به عنوان نقشه راه در توسعه و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مد نظر است.

حسین منوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه یکی از اهداف تشکیل این جلسات را ایجاد تعامل بین مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت متبوع برای برنامه‌ریزی لازم و استفاده مناسب از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌ها در راستای هم‌افزایی دانست.

وی اظهار داشت: لازم است با شناخت هر چه بهتر نسبت به فعالیت‌ها و نوع خدمات ارائه شده توسط دستگاه‌ها، برنامه کاری توسط هر دستگاه اجرایی به عنوان منشور کاری تهیه و مورد عمل قرار بگیرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول