اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

360 مددجوی زندانی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای گذراندند

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از 360 مددجوی زندان‌های این استان در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت و گواهینامه رسمی دریافت کردند.

360 مددجوی زندانی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای گذراندند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی نظری ظهر امروز در محفل انس با قرآن کریم این شهرستان، اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال بیش از 71 زندانی معسر جرائم غیر عمد با پیگیری این ستاد و استفاده از ظرفیت‌ها و تسهیلات اختصاص یافته، از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی افزود: برای آزادسازی این تعداد زندانی علاوه بر استفاده از کمک‌های ستاد دیه کشور، کمک‌های خیرین و تسهیلات بانک‌ها و مؤسسات اعتباری عامل، از طریق رایزنی و مشاوره و مذاکره با شکات نیز افزون بر 38 میلیارد ریال تخفیف اخذ شده که نشان‌دهنده فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه اسلامی و دینی استان چهارمحال و بختیاری است که خود از ارزش والائی برخوردار است.

نظری با بیان اینکه زندان جای زندانیان جرائم غیر عمد نیست، گفت: این دسته از افراد در وقوع حوادث دارای انگیزه مجرمانه نبوده‌اند و از بد حادثه و به طور اتفاقی این مشکل برای آنان پیش آمده است، اما به هر حال دفاع از حقوق زیان دیده یک ضرورت است که باید مورد توجه باشد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌های این استان، گفت: در سالی که به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، برای پر کردن اوقات فراغت زندانیان،‌ کسب مهارت و حرفه‌آموزی برای اشتغال درون زندان و استفاده از آن پس از پایان تحمل حبس، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در سطح زندان‌های استان در راستای بازگشت سعادتمندانه مددجویان به اجتماع است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال بیش از 360 مددجوی زندان‌های این استان در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت و گواهینامه رسمی دریافت کردند، ادامه داد: بر همین اساس همه ساله با همکاری و تعامل خوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری با این اداره کل، شاهد برگزاری دوره‌های متنوعی برای مددجویان در سطح زندان‌ها بوده‌ایم.

نظری اضافه کرد: در سال جاری نیز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اعزام مربیان مجرب به زندان‌ها و اجرای دوره‌هایی از جمله پرورش زنبور عسل، کشت‌کار گلخانه‌ای، پرورش گل‌های آپارتمانی، برق ساختمان، پرورش قارچ، گلیم بافی، طراحی نقشه فرش، کامپیوتر، تعمیر لوازم خانگی، تعمیر آبگرمکن دیواری و جوشکاری توانسته تعامل خوبی را در راستای کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مددجویان زندان‌های استان داشته باشد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول