اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای همدان خبر داد

هزینه 810 میلیارد ریال اعتبار برای تصفیه‌خانه فاضلاب همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای همدان با بیان اینکه برای احداث تصفیه‌خانه همدان 810 میلیارد ریال هزینه شده، گفت: برای اجرای تصفیه‌خانه 360 میلیارد ریال و برای اجرای شبکه فاضلاب 450 میلیارد ریال هزینه شده است.

هزینه 810 میلیارد ریال اعتبار برای تصفیه‌خانه فاضلاب همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرتضی عزالدین ظهر امروز در آیین افتتاح فاز نخست بخش مایع تصفیه‌خانه فاضلاب همدان، تصفیه خانه فاضلاب، خط انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب را از مؤلفه‌های اصلی این طرح بیان کرد و اظهار داشت: این تصفیه‌خانه برای جمعیت 500 هزار نفری و در دو مدول طراحی شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر فاضلاب شهرهای همدان، فاضلاب‌های شهرهای بهار، جورقان، صالح‌آباد لالجین نیز به این تصفیه‌خانه منتقل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: بخشی از پساب خروجی تصفیه‌خانه برای استفاده در نیروگاه شهید مفتح و بخشی برای مصارف کشاورزی و آبیاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: لجن حاصله نیز به صورت کمپوست به عنوان کود در بخش کشاورزی همدان قابل استفاده خواهد بود.

عزالدین تصریح کرد: قرارداد احداث دو مدول تصفیه‌خانه به مبلغ اولیه 18.5 میلیون دلار از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی و 6.5 میلیون دلار از محل اعتبارات طرح‌های عمرانی دولت به مدت 36 ماه به مشارکت آبیران و بام راه ابلاغ شد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در این طرح مبلغ 30 میلیارد تومان تعهد ایجاد کردیم، افزود: در این طرح 5 میلیارد تومان بدهکار هستیم که امیدواریم با توجه ویژه وزارتخانه بخش‌های دیگر  این طرح را در اردیبهشت سال آینده به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول