اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان تأکید کرد

لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از تصفیه‌خانه فاضلاب همدان

خبرگزاری فارس: استاندار همدان با اشاره به وجود مشکل آب در همدان گفت: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب همدان باید برای استفاده بهینه از پساب این تصفیه‌خانه برنامه‌ریزی درست کرد.

لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از تصفیه‌خانه فاضلاب همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز نخست بخش مایع تصفیه‌خانه همدان اظهار داشت: این طرح به عنوان یکی از هشت طرح مهر ماندگار در استان همدان بود که با تلاش مجموعه آب و فاضلاب استان و سایر مسئولان به بهره‌برداری رسید.

وی متوسط بارندگی استان در طی سال را 350 میلی‌متر بیان کرد و ادامه داد: این میزان بارندگی در حدود 2 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب آب را در اختیار استان قرار می‌دهد.

استاندار همدان اضافه کرد: از این میزان بارندگی حدود 91 درصد مصرف بخش کشاورزی و بیش از 98 درصد مصرف سایر بخش‌ها می‌شود که با این میزان مصرف در آینده هم در بخش کشاورزی و هم در بخش آب دچار مشکل خواهیم شد.

آزاد رفتن به سمت آبیاری‌های نوین را از جمله راهکارهای برون‌رفت از این مشکل بیان کرد و افزود: با این کار مصرف آب بهینه خواهد شد.

وی در پایان سخنانش سهم آب استان در بخش صنعت را 2.5 درصد بیان کرد و گفت: این مقدار برای استان همدان کم بوده و امیدواریم با اختصاص جدید در این بخش وضعیت صنایع آب‌بر در استان را بهبود بخشیم.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول