اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین روز از هفته دولت

بخش مایع تصفیه‌خانه فاضلاب همدان توسط وزیر نیرو افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در سومین روز از هفته دولت، با حضور وزیر نیرو فاز یک بخش مایع تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به بهره‌برداری رسید.

بخش مایع تصفیه‌خانه فاضلاب همدان توسط وزیر نیرو افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور وزیر نیرو، استاندار همدان، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی فاز یک بخش مایع تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به بهره‌برداری رسید.

وزیر نیرو در این مراسم انتقال آب از سد تالوار به همدان را از اولویت‌های این وزارتخانه بیان کرد و گفت: وزارت نیرو تمام تلاش خود را برای تأمین اعتبار و اجرای این طرح انجام خواهد داد.

مجید نامجو از دو دشت بهار و کبودراهنگ و دشت قزوین با عنوان دشت‌های مهم در کشور یاد کرد و افزود: برای رفع مشکل، احیا و بهره‌برداری از این دشت‌ها منابع و اعتبارات خوبی از سوی ریاست جمهوری اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه نباید قیم مردم در بحث منابع آب بود، اظهار داشت: وقتی می‌توان کنترل این منابع را در اختیار مردم قرار داد چرا از انجام آن خودداری می‌کنیم.

وزیر نیرو اعتبار وزارت نیرو در استان و در سال 90 را 111 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این اعتبار با 146 درصد رشد به 274 میلیارد تومان در سال 91 رسیده که امیدواریم با رساندن به موقع اعتبارات در روند انجام طرح‌ها تسریع ایجاد شود.

وی با تأکید بر انجام هر چه سریع‌تر طرح شبکه فاضلاب در همدان از مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خواست با تزریق اعتبار لازم این طرح را به اتمام برسانند.

نامجو بحث مسکن مهر و مهر ماندگار را از تأکیدات ریاست جمهوری دانست و افزود: همه همکاران باید از اعتبارات داخلی و مکانیزم‌های مالی وزارتخانه این طرح‌ها را انجام دهند.

وزیر نیرو با اشاره به بحث پساب این تصفیه‌خانه تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و شناسایی مکان مناسب برای پساب این تصفیه‌خانه تصمیم‌گیری شود.

وی از حذف اعتبار تأمین آب روستایی در بودجه امسال خبر داد و اظهار داشت: این بودجه در سال گذشته 500 میلیون دلار بود که با حذف آن لطمات زیادی به برنامه‌های تأمین آب روستایی وارد شد.

نامجو از نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی خواست در لایحه بودجه سال 92 اعتبار تأمین آب روستایی را پیشنهاد کنند و به تصویب برسانند.

وی با اشاره به انجام شبکه فاضلاب در حدود 200 شهر در کشور از مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خواست این طرح را پیگیری و برای تصویب به کمیسیون ماده 15 ارائه کند.

وزیر نیرو درخواست استاندار همدان مبنی بر اختصاص اعتبار در بخش صنعت را منوط به وجود منبع تخصیص اعتبار دانست و اظهار داشت: تنها راه این موضوع صرفه‌جویی است و وزارتخانه نیز با تغییر کاربری کشاورزی به صنعتی این کار را انجام خواهد داد.

وی از تصفیه‌خانه همدان به عنوان یکی از سه تصفیه‌خانه‌های‌ مدرن کشور نام برد و گفت: این طرح با استفاده از اعتبارات بانک توسعه اسلامی انجام شده و فاز نخست آن با تصفیه 640 لیتر در ثانیه پساب را تصفیه می‌کند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول