اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفا خبر داد

افتتاح تصفیه‌خانه‌های رزن، تویسرکان و اسدآباد تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از افتتاح تصفیه‌خانه‌های رزن، تویسرکان و اسدآباد تا پایان سال خبر داد و گفت: پروژه تصفیه‌خانه رزن از طرح‌های مهر ماندگار است که آذر امسال افتتاح می‌شود.

افتتاح تصفیه‌خانه‌های رزن، تویسرکان و اسدآباد تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مهدی ثمر‌ه‌هاشمی ظهر امروز در آیین افتتاح فاز یک بخش مایع تصفیه‌خانه فاضلاب همدان حفظ محیط زیست و بهداشت را از جمله اهداف احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بیان کرد و اظهار داشت: تصفیه‌خانه‌ها علاوه بر بازیافت آب در مناطقی همچون همدان که منابع آبی آن به شدت در حال کاهش است بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی میانگین جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب در کشور را 38 درصد اعلام کرد و ادامه داد: این مقدار در استان همدان 60 درصد و در شهر همدان در حدود 94 درصد است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پاسخ به درخواست مدیرعامل آب و فاضلاب استان مبنی بر تأمین اعتبار حدود 80 میلیارد تومانی اجرای طرح شبکه فاضلاب در استان افزود: فروش اموال و دارایی‌های مازاد و جلب سرمایه‌گذار بخش خصوصی از جمله راه‌های تأمین اعتبار اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه این تصفیه‌خانه به روش‌های مدرن روز احداث شده است، تصریح کرد: بحث تولید انرژی و بخش لجن آن نیز پیش‌بینی شده که امیدواریم تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری برسد.

ثمره‌هاشمی کاهش سرانه مصرف آب در همدان را خواستار شد و گفت: مصرف 220 لیتر آب در ثانیه برای منطقه‌ای چون همدان که مشکل آب دارد منطقی نبوده و باید به 150 لیتر در ثانیه برسد.

وی در پایان سخنانش اعتبار سال 90 آب و فاضلاب روستایی در همدان را 30 میلیارد تومان بیان کرد و افزود: از این مقدار 26 میلیارد تومان آن محقق شد که نشان از توجه ویژه دولت و وزارت نیرو به این بخش را دارد. 

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول