اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی ایران در گفت‌وگو با فارس:

58 ‌تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی کشور در حال اجراست

خبرگزاری فارس: معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در حال حاضر 58 طرح احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی در حال اجرا و 64 طرح نیز در دست مطالعه و بررسی است.

58 ‌تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی کشور در حال اجراست

جعفر صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در حاشیه افتتاح سه طرح تولیدی و خدماتی در شهرک‌های صنعتی خمین اظهار داشت: طی سال‌های اخیر اقدامات زیست محیطی بسیار خوبی در سراسر کشور در بحث رعایت مسائل زیست محیطی صورت گرفته که منجر به تعامل و ارتباط خوب این سازمان با سازمان حفاظت محیط زیست کشور شده است.

*شهرک‌های صنعتی باید 25 درصد از فضای خود را به فضای سبز اختصاص دهند

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی ملزم هستند همزمان با ایجاد زیربناها برای حضور صنعتگران الزامات زیست محیطی را در طرح‌ها پیش‌بینی و اجرا کنند تصریح کرد: در حال حاضر در سراسر کشور با ایجاد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب 70 درصد واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند که علاوه بر آن 58 طرح احداث تصفیه‌خانه در حال اجرا و 64 طرح نیز در دست مطالعه و  122 طرح در حال طراحی و اجرا‌ست که با بهره‌برداری از این واحدها شاهد پوشش خوب تصفیه‌خانه در شهر‌های صنعتی کشور خواهیم بود.

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی باید 25 درصد از فضای عرصه خود را به فضای سبز اختصاص دهند بیان داشت: از این میزان 15 درصد سهم واحدهای صنعتی و 10 درصد سهم شرکت شهرک‌های صنعتی است که باید در فضاهای عمومی، میادین و حاشیه خیابان‌ها فضای سبز ایجاد کنند.

صادقی افزود: در حال حاضر در فضاهای عمومی شهرک‌های صنعتی 6 هزار هکتار فضای سبز ایجاد شده، ضمن اینکه 40 بوستان نیز در اطراف شهرک‌های صنعتی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: به واسطه اقدامات صورت گرفته در حفظ محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی کشور تاکنون 38 لوح صنعت سبز را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرده است.

* افتتاح 274 طرح صنعتی در هفته دولت

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به وجود 682 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور خاطر نشان ساخت: بیش از 28 هزار واحد صنعتی در این شهرک‌‌ها مشغول فعالیت هستند که فعالیت این واحدها منجر به اشتغال 581 هزار نفر شده است.

صادقی ادامه داد: در هفته دولت نیز 274 واحد صنعتی جدید با 7 هزار و 700 فرصت شغلی جدید و 7 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: مصرف برق واحدهای صنعتی پس از هدفمندسازی یارانه با وجود کاهش خوب مصرف برق در بخش خانگی در بخش صنعت به دلیل توسعه ظرفیت‌ها و توسعه واحدهای صنعتی افزایش یافته است.

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه پیرامون واگذاری شرکت شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی گفت: ‌مطابق اصل 44 قانون اساسی اداره امور و مالکیت‌های شهرک‌های صنعتی باید به خود واحدهای صنعتی واگذار شود که در سطح سازمان صنایع کوچک این اقدام آغاز شده اما در استان‌ها یک شرکت و نهادی را داریم که متولی و حامی صنایع کوچک است و نقش حاکمیتی دارد، نقش حاکمیتی این شرکت باید به دلیل حمایت از واحدهای صنعتی حفظ شود و نقش تصدی‌گری باید واگذار شود، متاسفانه دوستان به نقش حاکمیتی این شرکت کمتر توجه کردند که باید تغییر نگاهی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول