اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آب و فاضلاب استان کرمانشاه اعلام کرد

پیشرفت 80 درصدی تصفیه‌خانه هرسین

خبرگزاری فارس: سرپرست آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تصفیه‌خانه هرسین تا پایان سال با ظرفیت 13 هزار متر مکعب در شبانه‌روز به بهره‌برداری می‌رسد.

پیشرفت 80 درصدی تصفیه‌خانه هرسین

رضا کرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه با 6.7 میلیارد تومان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کرانی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی 18 حلقه چاه به پیمان رفت که 13 حلقه حفاری شده و 5 حلقه نیز در دستور کار این شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد.

وی افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای جوانرود، روانسر، کنگاور و 2 شبکه فاضلاب شریعتی و شاطر‌آباد کرمانشاه ‌از پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری در کرمانشاه است که از سال 91 شروع و تا پایان 93 به اتمام خواهند رسید.

سرپرست آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ‌احداث تاسیسات فاضلاب شهر کرند با یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار و مدول اول تصفیه‌خانه کرمانشاه با اعتبار 100 هزار دلار از مصوبات سفر رئیس‌جمهوری است که امسال شروع شده و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه 7 تصفیه‌خانه آب در شهرستان‌های اسلام‌آباد‌غرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب،‌ پاوه و بیستون وجود دارد و از محل اعتبارات ملی، استانی و سفر مقام معظم رهبری، تصفیه‌خانه‌های جدید در روانسر، کنگاور، جوانرود، سرپل‌ذهاب، پاوه و اسلام‌آباد‌غرب نیز تا پایان سال 93 در صورت تامین اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد‌.

کرانی اظهار کرد: تصفیه‌خانه هرسین نیز با مساحت 6 هکتار با ظرفیت 13 هزار متر مکعب در شبانه‌روز و زیر پوشش قرار دادن 55 هزار نفر جمعیت 80 درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار 6.5 میلیارد تومان تا پایان سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه به سرانه مصرف آب در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف آب به طور متوسط 240 لیتر برای هر نفر در کرمانشاه است که از میانگین کشوری بالاتر است.

سرپرست آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح پل آب‌شوران به آب منطقه‌ای واگذار شده است تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های استانداری‌ 200 میلیارد تومان اعتبار به اجرای این پروژه واگذار شده است که در سال‌جاری 50 میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول