اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی دماوند خبر داد

پذیرش دانشجویان جدید از مهر ماه امسال در دماوند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی دماوند از پذیرش دانشجویان جدید در دانشگاه علمی کاربردی دماوند در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در مهر ماه امسال خبر داد.

پذیرش دانشجویان جدید از مهر ماه امسال در دماوند

روزبه میرعبدالله ‏یانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران در این زمینه اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در سال 1372 با رأی هیئت وزیران به عنوان یک دانشگاه دولتی در جهت تکمیل حلقه مفقوده آموزش‏های مهارتی و کاربردی در کشور پا به عرصه وجود گذاشت.

وی تصریح کرد: این دانشگاه با استراتژی جدید در حوزه فناوری‏های کاربردی در 19 سال گذشته توانسته است جای خود را در بین سایر دانشگاه‏ها به خوبی پیدا کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی دماوند افزود: تمرکز بر شغل‏محوری و ایجاد امکان تحصیل برای شاغلان از اهداف اولیه این دانشگاه است.

میرعبدالله ‏یانی افزود: بر اساس مصوبه آذر ماه سال 90 معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری، فارغ‏التحصیلان این دانشگاه در هنگام استخدام در ادارات، سازمان‏ها و وزارت‏خانه‏ها از اولویت استخدامی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی ساختاری ستادی داشته و واحدهای دانشگاهی آن تحت نظارت و حمایت واحدهای استانی در چهار بخش صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر در بخش‏های دولتی، عمومی  و خصوصی پراکنده شده‏اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی دماوند افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیش از 820 واحد در سراسر کشور، امروز بزرگ‏ترین دانشگاه دولتی محسوب می‏شود.

میرعبدالله ‏یانی تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی واحد دماوند نیز از سال 1385 کار خود را با تهیه و تدوین استاندارد و اجرای سرفصل مقطع کاردانی نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی در شرق استان تهران و در شهرستان دماوند آغاز کرد.

وی ادامه داد: هم‏اکنون پس از گذشت شش سال از آغاز به کار این واحد دانشگاهی، بیش از 11 کد رشته در گروه فنی و مهندسی در آن به فعالیت مشغول است.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی دماوند ادامه داد: پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‏پذیرد و شهریه دانشجویان در مقطع کاردانی تقریباً 200 تا 300 هزار تومان در هر ترم (چهار ماه) و در مقطع کارشناسی بین 300 تا 400 هزار تومان در هر ترم است.

میرعبدالله ‏یانی اضافه کرد: همه دانشجویان این دانشگاه امکان استفاده از وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را  دارند و همچنین تمام دانشجویان این دانشگاه می‏توانند از معافیت موقت تحصیلی سازمان وظیفه عمومی ناجا بهره‏مند شوند.

وی همچنین افزود: پذیرش در رشته‏های کاردانی این دانشگاه بدون کنکور و از طریق سوابق تحصیلی و ارتباط دیپلم داوطلب با رشته انتخابی صورت می‏پذیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی دماوند افزود: رشته‏های این دانشگاه در حال حاضر شامل کاردانی برق صنعتی، کنترل، نقشه‏کشی صنعتی، جوشکاری، نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی و بازرسی جوش و در مقطع کارشناسی، مهندسی الکترونیک صنعتی، مهندسی کنترل در گرایش ابزار دقیق و ساخت و تولید، مهندسی طراحی صنعتی و نقشه‏کشی و مهندسی آسانسور و بالابرها است.

میرعبدالله ‏یانی یادآور شد: پذیرش دانشجویان دختر در تمام رشته‏های مهندسی از ابتدای مهر ماه سال 91 انجام می‏پذیرد ولی در مقطع کاردانی در حال حاضر فقط در کاردانی نقشه‏کشی صنعتی پذیرش دانشجوی دختر انجام می‏شود.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول