اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین سلامت همدان خبر داد

احداث پروژه 110 واحدی مسکن دانشجویان در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان از احداث پروژه 110 واحدی مسکن دانشجویان تحصیلات تکمیلی در همدان توسط خیرین سلامت خبر داد.

احداث پروژه 110 واحدی مسکن دانشجویان در همدان

صادق صبا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه حدود دو سال است که در کشور شعبه دوم مجمع خیرین سلامت در همدان تشکیل شده، شناسایی و ساماندهی خیرین اصلی سلامت در استان، کمک به تجهیز، ترمیم و ساخت مراکز بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی مورد تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله اهداف این مجمع برشمرد.

وی با اشاره به هدف مجمع خیرین سلامت در امر همیاری در مددکاری بیماران نیازمند در استان، تصریح کرد: تحقق اهداف مجمع خیرین سلامت به شرط داشتن منابع است چراکه این مجمع، انجمنی غیر دولتی و مردم‌نهاد است که با کمک‌های مردمی اداره می‌شود.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان با اشاره به راه‌اندازی واحد مددکاری بیماران نیازمند طی شش ماه گذشته، تصریح کرد: در این زمینه در حد توان کمک کرده‌ایم اما در این راستا پول خدمات را یا به مراکز درمانی و یا به داروخانه‌ها واریز کرده‌ایم و مستقیم به دست اشخاص نداده‌ایم.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف مشخص شده در هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان همدان، احداث خوابگاه سلامت برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی متأهل دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

صبا ادامه داد: این قشر دانشجویانی هستند که برای تحصیلات تکمیلی و دوره‌های تخصصی دکترا به همدان می‌آیند و با توجه به بالا بودن هزینه‌های مسکن، مشکل مسکن دارند و این دانشجویان نیز تمکن مالی ندارند.

وی ابراز کرد: هدف ما بر این است که با کمک خیرین استان همدان 110 واحد مسکن در زمینی که از طرف دانشگاه علوم پزشکی به مجمع خیرین هدیه شده، احداث کنیم.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان با بیان اینکه پروژه 110 واحدی مسکن دانشجویان تحصیلات تکمیلی در همدان حدود 4 میلیارد تومان هزینه دارد، تصریح کرد: هر واحد این پروژه 50 میلیون تومان و هر متر مربع آن نیز 500 هزار تومان هزینه در بر دارد.

وی افزود: شهروندان و هم‌استانی‌ها و خیرین علاقمند به مشارکت در احداث این پروژه می‌توانند با پرداخت هزینه یک متر (500 هزار تومان) تا هر چقدر که در توان مالی دارند، یاری‌رسان این مهم باشند.

صبا متذکر شد: با احداث این پروژه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در واقع کمک زیربنایی به توسعه بهداشت و درمان استان است چراکه این دانشجویان پس از فارغ‌التحصیل شدن در منطقه غرب کشور و استان همدان خدمت خواهند کرد که با این وصف دسترسی به خدمت پزشکی برای مردم نیز سهل‌تر می‌شود.

وی با اشاره به کمک 150 میلیون تومانی خانواده مرحوم فرشچیان به احداث این پروژه، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی نیز علاوه بر بحث زمین تعهد آهن‌آلات این مجموعه را نیز کرده است و بر همین مبنا نیز عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول