اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قم خبر داد

پذیرش بیش از 600 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قم گفت: در سال تحصیلی 676 دانشجوی پسر و دختر در دانشگاه فرهنگیان قم پذیرش خواهند شد.

پذیرش بیش از 600 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قم

حجت‌الاسلام سید جواد حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سوابق دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان در واقع همان مراکز تربیت معلم سابق است که بیش از 30 سال سابقه تربیت نیرو برای آموزش و پرورش را داشته و اکنون در قالب دانشگاه ساماندهی شده‌ است.

وی ادامه داد: با تصویب اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی مراکز تربیت معلم در قالب دانشگاه فرهنگیان و پردیس‌های تابعه سازمان یافته‌اند که در هر استان دو پردیس از سازمان مرکزی وجود دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قم گفت: در استان قم دانشگاه فرهنگیان یک پردیس پسرانه به نام آیت‌الله طالقانی و یک پردیس دخترانه به نام حضرت معصومه(س) دارد که در آن دانشجویان برای تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی آماده می‌شوند.

وی ابراز داشت: در سال جاری دانشگاه فرهنگیان در کارشناسی پیوسته در 16 رشته و در کارشناسی ناپیوسته که به فرهنگیان اختصاص دارد، در 14 رشته دانشجو می‌پذیرد.

حسنی عنوان کرد: در کارشناسی پیوسته این دانشگاه از طریق آزمون سراسری دانشجو می‌پذیرد که در قم در پردیس پسرانه 376 نفر پذیرفته خواهند شد.

وی افزود: دانشگاه آیت‌الله طالقانی امسال دانشجویان خود را در چهار رشته آموزش ابتدایی، دبیری راهنمایی، دبیری الهیات و معارف اسلامی و زبان و ادبیات عرب پذیرش می‌کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قم بیان داشت: در پردیس دخترانه دانشگاه فرهنگیان قم حدود 300 نفر دانشجو پذیرش خواهد شد که این دانشجویان در رشته‌های ابتدایی، مشاوره و راهنمایی، ادبیات عرب و زیست‌شناسی تحصیل خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در کاشناسی ناپیوسته نیز از میان فرهنگیان پردیس قم دانشگاه فرهنگیان 150 آقا و 100 خانم بر اساس ظرفیت اعلام شده وزارت آموزش و پرورش پذیرش خواهند شد.

حسنی با اشاره به اینکه در حال حاضر 417 دانشجو در دانشگاه آیت‌الله طالقانی مشغول به تحصیل هستند، گفت: این دانشجویان در مرکز تربیت معلم شهید مدنی که وابسته به دانشگاه آیت‌الله طالقانی است، پذیرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: حدود 100 دانشجو در دانشگاه حضرت معصومه(س) در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند که این دانشجویان با معیارهای تربیت معلم برای مدارس، مطالب آموزشی خود را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قم افزود: نتایج آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی چهارم شهریور ماه اعلام خواهد شد و نیروهای داوطلبی که در آزمون سراسری گزینه دانشگاه فرهنگی را انتخاب کرده‌اند و حائز شرایط علمی اولیه برای ورود به دانشگاه فرهنگیان هستند، برای انجام مصاحبه فراخوان خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: در تاریخ هفتم شهریور ماه به صورت رسمی مراحل مصاحبه و گزینش پذیرفته‌شدگان با حضور کارشناسان مجرب و کار آزموده و اساتید صاحب فن انجام خواهد شد و به مدت یک هفته نیز ادامه خواهد داشت.

حسنی ابراز داشت: معیارهای پذیرش این دانشگاه بر اساس حساسیت‌هایی که جامعه اسلامی در زمینه تعلیم و تربیت دارد، انتخاب شده و تنها افرادی که صلاحیت این امر را داشته باشند، در این مصاحبه پذیرفته خواهند شد.

وی افزود: افراد پس از انجام مصاحبه و طی مراحل قانونی و بررسی و گزینش، به تعداد مورد نیاز جذب پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه فرهنگیان تاکید بر تفکیک جنسیتی است گفت: تاکید ما بر این موضوع است که در پردیس حضرت معصومه(س)  از کادر آموزشی خانم استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قم ادامه داد: وظیفه این دانشگاه تربیت معلم برای نظام اسلامی است که دانشگاه فرهنگیان این کار را با معیارهای تعلیم و تربیت اسلامی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع تعلیم و تربیت در نظام اسلامی خاطر نشان کرد: این دانشگاه در واقع مجالی است تا افراد علاقه‌مند به عرصه تعلیم و تربیت بر اساس ملاک‌های اسلامی پرورش یافته و فرهنگیانی که در این عرصه فعال هستند نیز توانایی‌های خود را بهبود بخشند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول