اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان:

تربیت دانشجویان متخصص در ایران بر اساس آمایش سرزمین باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آمایش سرزمین به تربیت دانشجویان متخصص می‌پردازد و هزینه‌های بسیاری را برای تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌های کشور می‌پردازد.

تربیت دانشجویان متخصص در ایران بر اساس آمایش سرزمین باشد

محمد اسماعیل همدانی گلشن امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری 77 رشته دانشگاهی برای پذیرش دختران در دانشگاه‌های کشور حذف شده است، اظهار کرد: البته این رشته‌ها از جمله مواردی است که برای دختران تحصیل‌کرده آن بازار کاری وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تنها تعداد محدودی از رشته‌های دانشگاهی موجود در دانشگاه صنعتی اصفهان که بازار کاری در این رشته‌ها برای دختران وجود ندارد، تک جنسیتی شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته تنها دو رشته دانشگاهی در سطح کشور برای پذیرش دختران در دانشگاه‌ها حذف شده بود، تصریح کرد: تمام رشته‌های تحصیلی ارائه شده به دانشجویان در دانشگاه‌های موجود در سراسر کشور بر اساس آمایش سرزمینی و نیاز‌های موجود در سطح کشور است.

وی با تاکید بر اینکه علاقه‌مندی افراد به تحصیل در رشته تحصیلی خاص ملاک وزارت علوم و دولت نیست، ادامه داد: دولت و وزارت علوم و فناوری هزینه‌های بسیاری را برای تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌ها پرداخت می‌کنند و دانشجویان باید پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند پاسخگوی نیاز‌های موجود در کشور باشند.

همدانی‌گلشن تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آمایش سرزمین به تربیت دانشجویان متخصص می‌پردازد و هزینه‌های بسیاری را برای تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌های کشور می‌پردازد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و ظرفیت و اختصاص رشته‌های دانشگاهی به دختران و پسران بر اساس نیاز‌های موجود در کشور است، افزود: تعداد بسیار زیادی رشته تحصیلی در دانشگاه صنعتی اصفهان وجود دارد که تعداد رشته‌های تک جنسیتی شده این دانشگاه با سایر رشته‌های تحصیلی که دانشجوی دختر می‌پذیرند قابل مقایسه نیست.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه زمانی که بازار کاری در برخی از رشته‌های دانشگاهی برای دختران و پسران وجود ندارد، این رشته‌ها باید تفکیک جنسیتی شود، گفت: تحصیل دانشجویان پسر و دختر در رشته‌های تحصیلی که بازار کاری برای آنها وجود ندارد تنها سبب هدر رفتن هزینه‌های مملکت می‌شود.

انتهای پیام/و20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول