اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان خبر داد

تحصیل 10 هزار دانشجو در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: 10 هزار دانشجو در قالب 64 رشته دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

تحصیل 10 هزار دانشجو در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا رنجبرکریمی صبح امروز در خانه مطبوعات کرمان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در سال 70 با کمک خیران این شهرستان و پذیرش دانشجو در رشته‌های گیاه‌پزشکی و ریاضی آغاز به کار کرد.

وی افزود: دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان طی دو دهه فعالیت و تلاش به جایگاه مطلوبی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ... در سطح کشور و استان کرمان دست یافته و به عنوان دومین دانشگاه برتر استان مطرح است.

رنجبرکریمی از حضور 10 هزار دانشجو در قالب 64 رشته دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان خبر داد و عنوان کرد: 64 درصد این دانشجویان دختر و 36 درصد پسر هستند.

وی با بیان اینکه 65 درصد دانشجویان دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان بومی استان کرمان هستند، ابراز داشت: تمام دختران و 70 درصد از دانشجویان پسر دوره روزانه این دانشگاه دارای خوابگاه هستند.

این مسئول از وجود 64 رشته دانشگاهی در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان خبر داد و گفت: هفت رشته دکترا، 30 رشته کارشناسی ارشد و 27 رشته کارشناسی در این دانشگاه تدریس می‌شود.

رنجبرکریمی خاطر نشان کرد: 17 رشته جدید شامل شش رشته دکترا، هفت رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته کارشناسی از مرداد ماه سال گذشته تاکنون در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان نوگشایی شده است.

وی تعداد کادر علمی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان را 255 نفر شامل 188 نیروی استخدامی و 67 نیروی بورسیه ذکر کرد و افزود: 22 عضو هیئت علمی جدید و 15 نفر بورسیه دکترا در این دانشگاه جذب شده است.

رنجبرکریمی بیان داشت: دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان دارای شش دانشکده فنی مهندسی، علوم پایه، ریاضی و کامپیوتر، علوم اداری و اقتصاد، کشاورزی و ادبیات و علوم انسانی است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در عرصه‌های علمی، کنکور کارشناسی ارشد و المپیادها حائز رتبه‌های برتر هستند، ابراز داشت: در کنکور کارشناسی ارشد سه نفر از دانشجویان این دانشگاه رتبه‌های نخست تا سوم را کسب کردند.

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان عنوان کرد: هفت نفر از دانشجویان این دانشگاه در سال جاری در مسابقات المپیاد علمی دانشجویان صاحب رتبه‌های برتر شدند و به مرحله کشوری راه یافتند.

رنجبرکریمی تحقیق و پژوهش را لازمه حیات یک دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: 13 درصد بودجه دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در سال گذشته به این حوزه اختصاص یافت.

وی از افتتاح مرکز واحدهای فناور در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان خبر داد و ابراز داشت: نخستین اتاق توسعه کارآفرینی و تعاون دانشگاهی در دانشگاه‌های کشور در این مرکز آموزش عالی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول