اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد

افتتاح اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فناوری، اطلاعات و ارتباطات، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان‌وبلوچستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عبدالله مهدیقلی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاحیه اداره کل فناوری، اطلاعات و ارتباطات در زاهدان اظهار داشت: وجود اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات در این استان جزو زیرساخت‌هایی بود که باید انجام می‌شد.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه باید 60 درصد مردم از نعمت تلفن ثابت و همراه بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فناوری، اطلاعات و ارتباطات بیان کرد: دسترسی ارتباطی و اینترنت برای روستاهای بالای 20 خانوار باید به صورت جدی انجام شود.

مهدیقلی ادامه داد: در افق سند چشم انداز 1404 پیش‌بینی شده که ایران باید در سطح منطقه رتبه نخست فناوری اطلاعات را کسب کند.

وی اضافه کرد: حمایت از تولید ملی و عرضه کنندگان خدمات آی‌سی‌تی در برنامه پنجم در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فناوری، اطلاعات و ارتباطات گفت: در بین شرکت‌های خدمات اینترنتی در کشور و این استان باید فضای رقابتی وجود داشته باشد.

مهدیقلی تصریح کرد: باید اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام کارگروه‌ها نقش و جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: مدیریت زمان و پیشگیری از حوادث از جمله اهداف جامعه اطلاعاتی است و موفقیت این اداره کل حمایت تمام ادارات را می‌طلبد و اگر باورهای مدیران اجرایی و مسئولان نباشد این اداره کل در رسیدن به اهداف خود ناکام می‌ماند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فناوری، اطلاعات و ارتباطات بیان کرد: اهداف جامعه الکترونیکی به هم وصل‌کردن روستاها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مدارس و مراکز فرهنگی، پست و تمام ادارات دولتی است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه مراسم گفت: بحث فناوری اطلاعات و فراهم‌کردن زیرساخت‌های آن در جامعه بشری لازم و ضروری است به طوریکه مجمع نمایندگان استان پس از تشکیل، افتتاح اداره کل فناوری و اطلاعات را از مسئولان مربوطه خواستار شد که پس از پیگیری‌های لازم امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

ناصر کاشانی افزود: توسعه پایدار در استان با فناوری پیشرفته اطلاعات که امروز حرف اول را در دنیا می‌زند، محقق می‌شود و اگر زیرساخت‌های آن صورت نگیرد شاهد هیچ پیشرفتی نخواهیم بود.

وی بیان کرد: تمام کشورهای پیشرفته در این زمینه به این فناوری دست پیدا کرده‌اند زیرا دنیا بدون ارتباطات معنا ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان‌وبلوچستان هم اظهار داشت: کمبود پهنای باند از مهم‌ترین مشکلات فناوری اطلاعات و ارتباطات در این استان است.

حامدعلی مبارکی گفت: سرعت اینترنت در این استان کم بوده و این روند اقدامات اداری را با توجه به دولت الکترونیک کند کرده است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات در این استان لازم و ضروری است و متاسفانه تلفن همراه در بعضی از جاده‌های استان پوشش‌دهی کامل را ندارد.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: مسئولان مربوطه تلاش کنند قبل از برنامه پنجم توسعه تمام روستاهای سیستان‌وبلوچستان بتوانند از تلفن همراه استفاده کنند.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول