اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد

افزایش آمار به دام افتادن کاربران در چنگال جنایتکاران اینترنتی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از افزایش روز به روز آمار به دام افتادن کاربران در چنگال جنایتکاران اینترنتی خبر داد.

افزایش آمار به دام افتادن کاربران در چنگال جنایتکاران اینترنتی

عبدالمطلب مرتضویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: به دلیل نبود آموزش‌های مدون کاربران اینترنتی در کشور با مواردی از آسیب‌های سایبری برخورد می‌کنند که نه تنها راه ‌حلی برای آن نمی‌بینند بلکه در بسیاری از مواقع از کنار آن عبور کرده و از آن چشم‌پوشی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگرچه استفاده از اینترنت پیامد‌های مثبت و منفی متعددی را به همراه دارد اما نباید فرصت‌های مناسبی که از طریق اینترنت ایجاد شده را نادیده گرفت و یا از کنار معضلات، ناهنجاری‌ها و بزه‌کاری‌هایی که به وجود آمده به سادگی و یا بی‌توجهی عبور کرد.

این فرمانده انتظامی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آمارهای به دام افتادن کاربرانی که بدون اطلاع از اهداف جنایتکاران اینترنتی مغلوب این گروه می‌شوند روز به روز بیشتر شده و در کشور ما نیز به دلیل عدم اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در بسیاری از مواقع شبکه‌های اجتماعی اینگونه مشکلات را برای کاربران ایجاد می‌کنند.

مرتضویان افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که نقطه اشتراک میان همه تهدیداتی که در اینترنت وجود دارد اعتماد بی‌جا و زیادی است که کاربران به این پروتکل ارتباطی دارند به نحوی که اغلب مردم به لینک‌های تصاویر، فیلم‌ها و فایل‌های اجرایی که به دستشان می‌رسد، اعتماد می‌کنند که این امر خطرات و تهدیدهای بسیاری را برای کاربران به همراه دارد و لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.

وی با هشدار در ارتباط با برخی موضوعات این‌چنینی تصریح کرد: در زمان خرید تجهیزات رایانه‌ای حتماً از محل فروش‌های معتبر و شناخته شده باید خرید کرد.

مرتضویان عنوان کرد: افراد نباید فریب تبلیغات و آگهی‌های فریبنده که بدون هیچگونه برند مشهوری از آن پشتیبانی می‌کنند را بخورند.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در ادامه هشدارهای خود افزود: از پاسخگویی به ایمیل‌های مشکوک که از سوی افراد ناشناس ارسال می‌شود جدا خودداری شود.

وی ادامه داد: از شرکت کردن در وب‌سایت‌های هرمی تحت عنوان سرمایه‌گذاری نیز باید خودداری شود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول