اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا اردبیل هشدار داد

فایل‌های تبلیغاتی دامی برای کاربران اینترنتی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتا استان اردبیل به کاربران اینترنتی هشدار داد: به فایل‌های تبلیغاتی یا متن‌های همکاری که از طریق پست الکترونیکی برای شما و شرکت‌ها ارسال می‌شود، اعتماد نکنید.

فایل‌های تبلیغاتی دامی برای کاربران اینترنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ امینی اظهار داشت در پی شکایت زنی ساکن تهران مبنی بر اینکه از حساب وی مبلغی به صورت اینترنتی برداشت و صرف خرید اینترنتی شده است، این پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان داشت: تحقیقات گسترده در خصوص پرونده آغاز و پس از استعلام‌های بانکی و تلاش‌‌های شبانه‌ روزی پلیس فتا، سرانجام متهم که ساکن شهر اردبیل بود، شناسایی و دستگیر شد.

این مسئول ادامه داد: متهم ابتدا منکر جرم خود شد اما با مشاهده شواهد و قرائن ارائه شده از سوی پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد و مدعی شد که رمز کارت شارژها را از فردی که ساکن رشت بوده و نسبت خانوادگی با وی دارد، خریداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل تصریح کرد: در این رابطه تیمی مجربی از پلیس فتا این استان به منظور تکمیل تحقیقات خود و شناسایی متهم دوم به شهرستان رشت اعزام و  آن را دستگیر کردند. 

بر اساس این گزارش متهم دستگیر شده در تحقیقات پلیسی اعتراف کرد: با استفاده از نرم افزاری جاسوسی اقدام به سرقت اطلاعات افراد کرده است.

وی ادامه داد: این نرم افزار را از فردی که ساکن یکی از کشورهای خارجی است تهیه و با کمک آن، فایل‌های تبلیغاتی و یا متن‌های همکاری برای اشخاص را از طریق پست الکترونیکی ارسال می‌کردم، بعد از رویت برنامه مذکور توسط قربانیان کلیه عملیات‌های انجام شده رایانه کاربران برای من ارسال می‌شد و از این طریق اقدام به خریدهای اینترنتی می‌کردم.

رییس پلیس فتا استان اردبیل به کاربران اینترنتی توصیه کرد: هیچ گاه پست الکترونیکی افراد و شرکت‌های ناشناس را رویت نکنند زیرا ممکن است دامی باشد برای به سرقت بردن اطلاعات بانکی.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول