اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

90 درصد ثبت نام‌‌ها در مدارس اینترنتی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در دوره ثبت نام دانش‌آموزان برای حضور در سال تحصیلی آینده 90 درصد ثبت نام‌ها از طریق اینترنت و شبکه اینترانت انجام شده و تنها 10 درصد به شکل دستی و سنتی بوده است.

90 درصد ثبت نام‌‌ها در مدارس اینترنتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در جلسه ستاد ثبت نام اردبیل اظهار داشت: ما دو ماه زود‌تر از موعد مقرر ثبت نام دانش‌آموزان را با توجه به تغییر در برنامه نظام آموزشی آغاز کردیم چرا که امسال مصمم هستیم با راه‌اندازی پایه ششم اجرای سند تحول بنیادین را در بخش اصلاح فرایند آموزشی استارت زده و کارهای اساسی را در این بخش آغاز کنیم.

وی به زمان ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول از اردیبهشت ماه اشاره کرد و یادآور شد: ما مهلت ثبت نام را تا آخر تیر ماه تعیین کردیم تا بتوانیم بر این اساس دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی را ثبت نام کرده و نسبت به ساماندهی فضا، نیرو، تهیه برنامه هفتگی و بسیاری از کارهای جانبی دیگر تا اول مرداد ماه اقدامات لازم و شایسته را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید کرد: فرصت مرداد و شهریور را فرصتی مغتنم برای ارتقای آمادگی بیشتر برای حضور دانش‌آموزان و معلمان در کلاس درس، برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان و همچنین برخی از نواقص احتمالی قرار دادیم تا بتوانیم کارها را به شایستگی به پیش ببریم.

محمود‌زاده خاطرنشان کرد: تا 11 مرداد ماه فرصت ثبت نام برای 10 درصد دانش‌آموزانی که از ثبت نام عقب مانده بودند قائل شدیم تا در این فرجه زمانی تعیین شده بتوانند ثبت نام را انجام دهند که به هیچ وجه از 11 مرداد ماه به بعد فرصت و زمانی برای ثبت نام و ساماندهی دانش‌آموزان وجود نخواهد داشت.

این مسئول گفت:‌ ما در پایه اول ابتدایی به عنوان دانش‌آموزان بدو ورود به نظام آموزشی رسمی در کنار ثبت نام شناسنامه سلامت را نیز مطالبه می‌کنیم که دانش‌آموزان به همراه خانواده‌های خود می‌توانند با مراجعه به 10 پایگاه ثابت و سیار ما در تمام شهرها با محوریت اردبیل،‌ مشگین‌شهر، گرمی، پارس‌آباد و خلخال از لحاظ جسمی، روحی و روانی مورد سنجش قرار گرفته و شناسنامه سلامت برای آنها صادر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: ما از مدیران مدارس نیز خواستیم جز روزهای دوشنبه و چهارشنبه که موظف به حضور در مدارس هستند در برخی از روزها نیز به صورت فوق‌العاده حاضر شده و نسبت به ثبت نام دانش‌آموزان اقدام کنند.

محمود‌زاده امکان حضور و همراهی اولیای دانش‌آموزان با خود دانش‌آموزان را در هنگام ثبت نام برای مقطع اول ابتدایی، اول و دوم متوسطه با توجه به انتخاب رشته ضروری اعلام کرد و افزود: در خصوص ثبت نام نوآموزان در مدارس پیش‌ دبستانی و آمادگی هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا خانواده‌ها با کمترین دغدغه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اگر خانواده‌ها و نوآموزان تمایلی به ثبت نام در موسسات پیش دبستانی دار‌القرآن داشته باشند می‌توانند از این فضا نیز استفاده کنند و با پرداخت برخی از هزینه‌ها فرزندان خود را در این مکان‌ها ثبت نام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزایش 15 درصدی شهریه‌ها را نسبت به سال‌های گذشته قانونی و بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش مجاز اعلام کرد و اظهار داشت: هرگونه افزایش شهریه غیر از 15 درصد مصوب غیر‌قانونی بوده و به جد با دریافتی‌های بیش از این برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول