اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خبر داد

ضریب پایین برخورداری مردم آذربایجان‌غربی از شبکه اینترنت

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان‌غربی گفت: ضریب نفوذ اینترنت در میان جمعیت استان بر اساس سرشماری سال 90 نسبت به سایر استان‌های کشور پایین است.

ضریب پایین برخورداری مردم آذربایجان‌غربی از شبکه اینترنت

امیرعلی مشهدی نجفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: بر اساس داده‌های به دست‌آمده در سرشماری سال 90 حدود 294 هزار و 426 نفر از جمعیت استان به‌ طور معمول یک‌بار در سال از اینترنت استفاده می‌کنند که این رقم در مقایسه با سایر استان‌ها ضعیف است.

وی افزود: این در حالی است که مردم استان‌های دارای تراکم جمعیت مشابه آذربایجان‌غربی در مقوله استفاده از اینترنت دارای پیشرفت چشمگیری نسبت به این استان بوده‌اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان‌غربی جمعیت استان بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن را 3 میلیون و 80 هزار و 576 نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه ضریب استفاده از اینترنت به نسبت جمعیت استان بسیار پایین بوده و این مسئله باید توسط رسانه‌ها کالبدشکافی شود.

مشهدی‌نجفی در بخشی از سخنان خود با اشاره به میانگین جمعیت شهرنشین استان در آخرین سرشماری نفوس و مسکن، عنوان کرد: در این سرشماری حدود 207 هزار و 590 نفر از جمعیت آذربایجان‌غربی در شهرها سکونت دارند که در مقایسه با سرشماری سال 85 این رقم حدود 207 هزار و 590 نفر افزایش یافته ‌است.

وی همچنین از اجرای طرح سرشماری نرخ بیکاری در استان خبر داد و ابراز داشت: این سرشماری به ‌منظور پالایش جمعیت بیکار استان در تابستان انجام می‌شود که از هفته سوم مردادماه آغاز شده و تا پایان این ماه نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان‌غربی در پایان تصریح‌ کرد: سیستم موجود در امر پالایش جمعیت دارای محاسن بسیاری است و به همین دلیل موجب کم‌ترین اشتباه در سرشماری‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول