اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قاضی ویژه جرایم سایبری:

نشر اکاذیب از جمله جرائم اینترنتی است

خبرگزاری فارس: قاضی ویژه جرایم سایبری گفت: خیلی از جرائم در اینترنت اتفاق می‌افتد که الزاماً مبتنی بر سیستم‌های رایانه‌ای نیست ولی در زمره این‌گونه جرائم مانند نشر اکاذیب قرار می‌گیرد.

نشر اکاذیب از جمله جرائم اینترنتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا طرزی قاضی ویژه جرایم سایبری در برنامه طرح ضیافت اندیشه قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری حضور یافت.

قاضی طرزی در ارتباط با تخلفات سایبری گفت: این‌گونه جرائم که در فضای مجازی و اینترنت اتفاق می‌افتد، مبتنی بر سیستم‌های رایانه‌ای است اما خیلی از جرائم نیز در اینترنت اتفاق می‌افتد که الزاماً مبتنی بر سیستم‌های رایانه‌ای نیست ولی در زمره این‌گونه جرائم مانند نشر اکاذیب قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های جرائم سنتی در فضای مجازی پرداخت و ادامه داد: ‌آسیب‌هایی که در فضای سایبری شاهد هستیم خیلی گسترده است و اعاده حیثیت از این طریق تقریباً غیر ممکن است بنابراین نیاز به شناخت و آگاهی و آسیب‌شناسی داریم تا گرفتار نشویم.

طرزی افزود: خیلی از افراد ناخواسته دچار خلاف‌های سایبری شده و یا قربانی این‌گونه تخلفات می‌شوند.

قاضی ویژه جرایم سایبری همچنین در مورد پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات)، هکرها، تخلفات اخلاقی و اقتصادی فیلترینگ، جرائم سایبری در محیط خانواده صحبت کرد.

انتهای پیام/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول