اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لنگرود خبر داد

تجهیز کتابخانه‌های لنگرود به اینترنت پرسرعت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لنگرود گفت: تمام کتابخانه‌های عمومی لنگرود به شبکه داخلی و خط اینترنت پر سرعت تجهیز شدند.

تجهیز کتابخانه‌های لنگرود به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، مهرداد پازوکی عصر امروز در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به ایجاد کتابخانه لنگرود اظهار کرد: کتابخانه شهر لنگرود از سال 1348 تاسیس شد و ساختمان فعلی آن در سال 1356 به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: هم‌اکنون ظرفیت مخزن این کتابخانه بالغ بر 19 هزار جلد کتاب است و با تمهیدات و هزینه‌های لازم می‌توان ظرفیت سالن‌های مطالعه و مخزن را افزایش داد و از طبقه بالای کتابخانه نیز استفاده کرد.

به گفته این مسئول، هم‌اکنون 16 هزار و 900 جلد کتاب در موضوعات مختلف و یک‌هزار و 621 جلد کتاب کمک درسی و یک‌هزار و 272 جلد کتاب کودکان در کتابخانه شهر لنگرود موجود است.

وی شرایط عضویت در کتابخانه لنگرود را ارائه یک قطعه عکس شماره شناسنامه کد ملی و یک فیش تلفن یا برق گاز که دارای آدرس منزل سکونت فرد متقاضی است به همراه مبلغ سه هزار تومان بابت حق عضویت ذکر کرد و ادامه داد: حق عضویت به صورت یک ساله است.

پازوکی، با بیان اینکه دو هزار و 200 نفر از مردم لنگرود عضو این کتابخانه هستند، خاطرنشان کرد: در مقاطع مختلف زمانی گرایش جوانان به کتاب‌ها متفاوت است به طور مثال در هنگام کنکور کتاب‌های کمک درسی و در زمان باز بودن مدارس کتاب‌های زمینه‌های مختلف درسی برای تحقیق و در تابستان رمان‌های ایرانی و خارجی و در طول سال نیز کتاب‌های ادبیات مذهبی و غیره دارای مخاطبان زیادی است.

وی درباره بالا بردن فرهنگ مطالعه در جامعه، ابراز کرد: با فراهم کردن بستر مناسب و کارشناسی می‌توان به این امر مهم دست یافت.

 رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لنگرود، پایین آوردن قیمت کتاب و ساخت کتابخانه‌های استاندارد و موجود بودن منابع مورد نیاز مراجعه کنندگان و نیز برگزاری مسابقات کتابخوانی تبلیغات در رسانه‌ها را از راه‌های ارتقای سطح آگاهی مطالعه در جامعه بیان کرد.

وی یادآور شد: راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار، ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در محل‌های پر تردد، استفاده از افراد متخصص در امر کتاب و کتابخانه از راهکارهای افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

پازوکی با اشاره به افزایش قمت کتاب‌ها و تاثیر آن در روند مطالعه، اذعان کرد: افزایش قیمت‌ها در روند مطالعه ثاثیر دارد اما به صورت مطلق نیست و بستگی به مدت زمان و مقدار گرانی قیمت و نوع علایق مردم دارد و اگر تورم و گرانی به گونه‌ای باشد که بر روند معیشتی مردم تاثیرگذار باشد دیگر مردم به فکر کتاب و کتابخوانی و خرید کتاب نمی‌افتند.

وی درباره طرح کتاب من، افزود: هم‌اکنون کتابخانه‌های عمومی با طرح «کتاب‌ من» بسیاری از نیازهای مراجعه کنندگان را تامین می‌کنند و ممکن است از نظر مدت زمان کمی طول کشد اما در نهایت بیشتر نیازها بر طرف می‌شود.

به این مسئول، در طرح کتاب من اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌توانند در صورتی که منابع مورد نیاز آنها در کتابخانه موجود نباشد مشخصات آن کتاب مورد نظر را به کتابخانه ارائه دهند و سپس کتابخانه از طریق پورتال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قسمت «کتاب من» آن را سفارش می‌دهد تا مراحل گزینش، تایید، خرید و ارسال آن به کتابخانه‌ها انجام گیرد.

وی از تجهیز کتابخانه‌های لنگرود به خطوط اینترنت پر سرعت خبر داد و ابراز کرد: هم‌اکنون تمام کتابخانه‌های عمومی شهرستان دارای شبکه خطوط پر سرعت اینترنت هستند و تمام اعضا می‌توانند از آن استفاده کنند.

پازوکی از ساخت پروژه کتابخانه عمومی شلمان و شهر چاف و چمخاله خبر داد و متذکر شد: به‌زودی کتابخانه‌هایی در شٱن مردم این مناطق احداث می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول