اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

چه کسی پاسخگوی وضعیت اسف‌بار اینترنت در شهرستان دنا است

خبرگزاری فارس: وضعیت اینترنت در شهرستان دنا به گونه‌ای است که بسیاری از کارها را در این شهرستان مختل کرده و کمتر کسی پاسخگوی این مشکل است و برخی مدیران مسئول اجرایی هم می‌گویند قطعی اینترنت به ما ربطی ندارد.

چه کسی پاسخگوی وضعیت اسف‌بار اینترنت در شهرستان دنا است

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، اکنون در هزاره سوم و عصر ملقب به ارتباطات، اینترنت نقش اساسی در برقراری ارتباط سریع و آسان و ایجاد ارتباط میان فرهنگ‌ها دارد.

گسترش روزافزون تبادل اطلاعات و ارتباطات، پیشرفت سریع دانش و فناوری و افزایش شتاب در انجام امور روزمره و موارد بسیاری از این قبیل همه حاکی از وجود پدیده‌ای است که فعالیت‌های زندگی ما را دگرگون ساخته است.

این پدیده شگفت همان اینترنت است که به عنوان بزرگترین منبع اطلاعاتی جهان و گسترده‌ترین شبکه اجتماعی زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

متأسفانه در شهرستان دنا به عنوان یکی از شهرهای مهم گردشگری در جنوب کشور به مرکزیت شهر سی‌سخت اینترنت و تلفن همراه و برخی اوقات تلفن خانگی همواره با مشکلاتی مواجه است که قطعی اینترنت اکنون دیگر هر کاربری را در این منطقه کلافه کرده است.

خبرنگار فارس در این زمینه پی‌گیر چنین مشکلی بوده و به بسیاری از مسئولان این شهرستان مراجعه کرده که به جز جواب سربالا چیزی نشنیده است.

علی نوری‌پور می‌گوید: در همین زمینه به برخی مسئولان اجرایی شهرستان که به طور مستقیم اداره امور شهر را بر عهده دارند مراجعه کردم ولی از این مسئولان شنیدم که قطع بودن اینترنت در این شهرستان هیچ ربطی به ما ندارد.

وی می‌گوید: در غیاب فرماندار به معاون فرماندار مراجعه می‌کنم و از وی در این زمینه و علت چنین آشفتگی در وضعیت اینترنت سؤال می‌کنم که می‌گوید از کشاورزی و کارهای دیگر بپرس چرا که اینترنت به ما ربطی ندارد.

نوری‌پور اضافه می‌کند: وقتی مسئولی طراز اول در شهرستان دنا می‌گوید قطعی اینترنت به ما ربطی ندارد نشان‌دهنده بی‌ارزش بودن اطلاع‌رسانی در نزد مدیران است.

نوری‌پور عقیده دارد دلیل برخی عقب‌ماندگی‌ها در شهرستان دنا همواره حاکمیت چنین تفکری بوده است که از اطلاع‌رسانی و نقش آن در شکستن بن‌بست رکود چیزی نمی‌دانند.

مهدی ایمانی‌خواه دانشجوی کارشناسی ارشد در این زمینه می‌گوید: مشکل اصلی به مخابرات برمی‌گردد چرا که کابل فیبر نوری ظرفیت کمی دارد.

وی به کم بودن عمق حفاری کابل فیبر نوری اشاره می‌کند و می‌گوید: این کابل با کمترین خاکبرداری از بین می‌رود و افراد سودجو نیز برخی مواقع اقدام به سرقت این کابل‌ها می‌کنند.

عبدالرضا حقیقی یکی از نمایندگان اینترنتی در سی‌سخت می‌گوید: ما مشکل را نمی‌دانیم ولی فقط این را می‌دانیم که به مسئول ویرایش مراجعه می‌کنیم که در جواب می‌گوید مشکل از مخابرات است و به مخابرات هم که مراجعه می‌کنیم می‌گویند مشکل از پهنای باند است.

وی در ادامه افزود: گوش کسی بدهکار این وضعیت نیست و مثل این که نمی‌خواهند جوابگو باشند و به همین دلیل مسئولیت را به گردن همدیگر می‌اندازند.

با این تفاسیر به انتظار پاسخ مسئولان می‌نشینیم و در گزارش‌ جامعی این مشکل را مورد واکاوی قرار خواهیم داد به امید این‌که قفل اینترنت در دنا شکسته شود.

---------------------------------

گزارش از علی نوری‌پور

----------------------------------

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول