اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان شبستر اتفاق افتاد

دوربین‌های مداربسته سرنخ حل معمای برداشت غیرمجاز اینترنتی

خبرگزاری فارس: جانشین انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: پلیس فضای مجازی استان موفق شد عامل انتقال وجه اینترنتی غیرمجاز را با استفاده از شبکه دوربین مداربسته شناسایی و تحویل قانون دهد.

دوربین‌های مداربسته سرنخ حل معمای برداشت غیرمجاز اینترنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل اسماعیل‌زاده بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اوایل سال 91 پرونده‌ای از شهرستان شبستر به این پلیس با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی با شکایت شاکی خصوصی واصل و رسیدگی به پرونده در دستور کار احدی از افسران اداره مقابله با جرائم و عملیات ویژه این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: اظهارات شاکی اخذ و استعلامات لازم از بانک پاسارگاد که وجه از آن طریق برداشت شده بود معمول، برابر جواب استعلامات مشخص شد استفاده‌کننده اینترنتی که اقدام به برداشت غیرمجاز کرده بود مربوط به یک شرکت رایانه‌ای مستقر در تبریز است.

اسماعیل‌زاده گفت: صاحب شرکت به عنوان مظنون توسط پلیس فتا احضار و اعلام داشت که من این کار را انجام نداده و اصلا فاقد حساب بانکی پاسارگاد هستم.

وی افزود: مدیر شرکت در اظهارات خود اعلام داشت که شرکت مورد نظر به سیستم مداربسته مجهز بوده و می‌توانم فیلم زمان مورد نظر را تهیه و در اختیار شما قرار دهم .

وی اظهار کرد: صاحب شرکت فیلم ضبط شده را در اختیار پلیس فتا قرار داد و بعد از بازبینی فیلم، فرد خریدار متقلب شناسایی و مدیر شرکت اعلام داشت که این فرد در آن زمان به شرکت مراجعه و مقداری تجهیزات رایانه‌ای اعم از مودم و کارت شبکه خریداری و اعلام داشت که از طریق اینترنت هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

اسماعیل‌زاده افزود: متهم در این خصوص سعی در پرداخت اینترنتی از طریق تلفن همراه را داشته که به علت عدم اتصال به اینترنت، تقاضای استفاده از خط اینترنت شرکت را کرده که مدیر شرکت نیز خط اینترنت شرکت را در اختیار وی گذاشته و نامبرده برای انجام کار بانکی از آن استفاده کرده است.

وی افزود: برابر اظهارت مدیر شرکت، خریدار موقع انتقال وجه اعلام داشته که باید شماره حساب پاسارگاد داشته باشید که من از همسایه خود که دارای حساب پاسارگاد بوده خواهش کردم  تا شماره حسابش را اعلام و پول به حساب وی واریز شود.

اسماعیل‌زاده گفت: در ادامه تحقیقات از شاکی پرونده به علت شناسایی مظنون (خریدار شرکت) دعوت و نامبرده در  پلیس فتا حاضر و فیلم ضبط شده به وی نشان و نامبرده ضمن شناسایی متهم اعلام داشت که وی از دوستان نزدیک و همشهریش  بوده که تبحر خاصی در امور رایانه‌ای داشته و در بحث طراحی سایت و امور رایانه‌ای فعالیت دارد.

وی افزود: آدرس محل سکونت و شماره همراه وی اخذ و با هماهنگی پلیس آگاهی شهرستان، نامبرده احضار و پرونده تکمیل و به دستگاه قضایی شهرستان ارجاع و متهم با قرار وثیقه آزاد شد.

اسماعیل‌زاده افزود: متهم در خصوص برداشت اینترنتی طوری اقدام کرده بود که هیچگونه رد و پایی به خیال خود باقی نمانده بود که مجهز بودن شرکت به سیستم مداربسته، عاملی برای کشف موضوع شد.

جانشین انتظامی استان آذربایجان‌شرقی توصیه کرد، شرکت‌ها و واحدهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی ضمن پرهیز از در اختیار گذاشتن درگاه اینترنتی به افراد غیر، در صورت عدم شناخت خریداران با ارائه کپی مشخصات هویتی نسبت به ارائه خدمات اقدام و نسبت به تجهیز واحد صنفی خود به سیستم‌های مداربسته اقدام تا ضمن پیشگیری از وقوع جرائم، در صورت بروز موارد مشابه فوق، نسبت به ارائه مستندات موجود اقدام تا در کمترین زمان ممکن فرد و یا افراد متخلف شناسایی و در اختیار قانون قرار گیرند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول