اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه عاشورا:

تقویت فضای ارزشی محور برنامه‌های روز بسیج کارمندی است

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه عاشورا گفت: تقویت و تثبیت فضای ارزشی محور اصلی گرامیداشت روز بسیج کارمندی است.

تقویت فضای ارزشی محور برنامه‌های روز بسیج کارمندی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رضوانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بسیج میراث و یادگار ارزشمند حضرت امام راحل و شهدای افتخارآفرینی است که عاشقانه و با بصیرت راه و مرام حضرت امام حسین(ع) سرور و سالار شهیدان را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: حضور بسیج در هر عرصه‌ای نشان از توفیق و موفقیت است و در 33 سال گذشته بسیج مدال افتخار ملت ایران بوده است و این مردان و زنان درس‌آموز دانشگاه عظیم نبوی، علوی، فاطمی و عاشورایی هستند.

رضوانی افزود: قدرت و اقتدار این مخلصان وادی عشق، شور و شعور نشأت گرفته از فرهنگ عاشورایی است همان فرهنگ و ایده‌ای که رسواگر کاخ یزیدیان در طول تاریخ بوده است.

وی اظهار کرد: مرام عاشورایی بسیج یعنی عشق و ارادت به ولایت، دلدادگی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و این است روایت جاویدان انسان‌های بزرگی که برای کسب رضای خالق همواره در صف اول جهاد با دشمنان دین خدا هستند.

رضوانی تاکید کرد: بسیجیان در عین حال سند افتخار و سربلندی ملت به بلندای تاریخ این سرزمین کهن و ولایتمدار هستند.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری روز بسیج کارمندی گفت: کارمندان یکی از اقشار زحمتکش و تلاشگر در جامعه اسلامی هستند که در ادارات و سازمان‌ها رسالت بزرگی را عهده‌دار بوده‌اند و این تلاش‌ها و فداکاری‌ها در کمال گمنامی انجام می‌پذیرد.

رضوانی تصریح کرد: با عنایت به پیشینه پرافتخار بسیج می‌توان گفت که بسیجیان عزیز در سازمان‌ها و ادارات در عین حالیکه وظایف تعریف شده اداری خود را انجام می‌دهند اما به دلیل بسیجی بودن رسالتی والاتر و بزرگ‌تر را در سازمان خود بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: رنگ و بوی خدمت آن عزیزان یادآور تلاش بسیجیانی است که در هشت سال دفاع مقدس با اقتدار در برابر دشمنان اسلام و قرآن ایستادند و درس فراموش‌نشدنی به متجاوزان آموختند و صدای سیلی بسیجیان در دفاع مقدس بر قامت استکبار همیشه در جهان طنین‌انداز است.

 رضوانی عنوان کرد: از آنجائیکه دولت عهده‌دار خدمت‌رسانی به مردم در سازمان‌ها و ادارات است و بسیج یار و یاور دولت در این امر به حساب می‌آید از این رو در هفته دولت که هفته گرامیداشت یاد و خاطره معلمان بزرگ خدمت به امت اسلام و شهیدان رجایی و باهنر است، یکی از ایام این هفته برای گرامیداشت مقام و منزلت کارمندان بسیجی به نام روز بسیج کارمندی نامگذاری شده است.

وی گفت: برای این منظور ستادهایی در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شده است که علاوه بر گرامیداشت شهدای دولت از مقام کارمندان بسیجی برنامه‌های متنوع و مختلفی برگزار می‌کند.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه عاشورا در ادامه در زمینه محورهای اصلی روز بسیج کارمندان اظهار کرد: توسعه، تقویت و تثبیت فضای ارزشی در دستگاه‌ها و نهادهای اداری محوریت اصلی بسیج در این ایام است.

 وی گفت: معرفی ماموریت‌ها، رسالت و نقش بسیج کارمندان از دیگر برنامه‌های محوری این روز بوده و ترویج فرهنگ ایثارگری و تفکر بسیجی همچنین تبیین شعار سال در دستگاه‌ها، نهادها و ادارات متناسب با ماموریت آنها از برنامه‌های مهم روز محسوب می‌شود.

 رضوانی تصریح کرد: معرفی شهید کارمند و نیز شهید شاخص سال بسیج کارمندان، دکتر انصاری استاندار شهید استان گیلان و تبیین اقدامات یک ساله و تجلیل از برگزیدگان بسیج کارمندی از برنامه‌های اساسی و محوری ما است.

وی در زمینه شهید انصاری به عنوان شاخص سال بسیج کارمندان اظهار کرد: معرفی شهید شاخص قشر از برنامه‌های محوری و مهم سازمان بسیج مستضعفان است.

رضوانی افزود: در سال تولید ملی در عرصه کار و تلاش همچنین بسیج کارگری سردار شهید جعفر زوار از استان آذربایجان‌شرقی به صورت ملی معرفی شده که دارای ویژگی‌های مهمی است و برنامه تجلیل از این شهید بزرگوار به صورت ملی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اما در عرصه خدمت‌رسانی به مردم و روز بسیج کارمندان شهید دکتر انصاری استاندار شهید گیلان معرفی شده که ایشان هم دارای ویژگی‌های خاصی بوده است.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه عاشورا افزود: روزهای گذشته با همسر شهید دیدار داشته‌ایم و از ایشان شنیدیم که این استاندار شهید دارای خصائص فراوان بوده که امروزه می‌تواند بهترین الگو و سرمشق برای همه به خصوص کارمندان دولت باشد.

وی گفت: شهید انصاری اطاعت از فرامین ولایت را برخود واجب می‌دانست و همواره می‌گفت رضایت ولایت یعنی رضایت امام زمان (عج) و همواره سعی داشت در اطاعت از فرامین امام و ولایت پیشتاز باشد.

رضوانی تصریح کرد: این شهید بزرگوار مقید به تکالیف دینی بود، با قرآن انس داشت و همواره قرآن تلاوت می‌کرد و خدمت به مردم را مهم‌ترین وظیفه خود می‌دانست و برای خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناخت، در عین حال همواره در آرزوی شهادت و لقای خالق بود.

 وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تشکیل ستاد کشوری چه اقداماتی برای تشکیل ستاد استانی و شهرستانی در آذربایجان‌شرقی شده، گفت: با تشکیل ستاد کشوری در تهران گام‌های اساسی برای برنامه‌ریزی و طراحی استانی ستادی در استان با حضور مدیران متدین و فرماند‌هان پایگاه‌های مقاومت تشکیل شده است و در کنار ستاد استانی دستور تشکیل ستاد شهرستانی نیز به تمام نواحی سپاه در استان ابلاغ شده که این ستادها مصوبات خوبی را در سطح شهرستانی داشته‌اند.

رضوانی با اشاره به اهم برنامه‌های استانی روز بسیج کارمندی در استان عنوان کرد: برای گرامیداشت روز بسیج کارمندان بسیج صدا و سیما با حضور در ستاد استانی برنامه‌های پیشنهادی را در امر رسانه تولید می‌کند و جشنواره فرهنگی ورزشی شهدای بسیج کارمندی از روزهای گذشته در استان آغاز شده و در حال برگزاری است.

وی گفت: این جشنواره با حضور کارمندان دولت در تبریز در پنج رشته برگزار می‌شود، فوتسال، شنا، تنیس روی میز، تیراندازی و کوهپیمایی از برنامه‌های مهم این جشنواره است که استقبال خوبی از طرف کارمندان ادارات را شاهد بوده‌ایم و برپایی یادواره شهدای کارمند استان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سازمان فرهنگی شهرداری و صدا سیما از دیگر برنامه‌های استانی است.

 مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه عاشورا تصریح کرد: در کنار این برنامه‌ها صعود دسته‌جمعی به کوه عون‌بن‌علی و بیعت با شهدای گمنام همچنین دیدار با نماینده مقام معظم رهبری و فرمانده سپاه عاشورا، همایش بزرگ فرماند‌هان بسیج کارگری و کارمندی استان، همایش ویژه خواهران بسیجی، اهدا خون، چاپ ویژه‌نامه و پوسترهای ویژه، فضاسازی شهر و ادارات همچنین ده‌ها برنامه دیگر از برنامه‌های ستاد روز بسیج کارمندی در استان است که در این برنامه‌ها مدیران، مسئولان و بسیجیان حضور چشمگیری خواهند داشت.

وی در ادامه در خصوص اقدامات سازمان در امر زلزله اخیر در استان گفت: با وقوع زلزله در شهرهای ورزقان، هریس و اهر ستادهای ویژه این سازمان با حضور در شهرستان‌ها کمک‌های ادارات و کارخانجات را در مناطق زلزله‌زده توزیع کردند و تاکنون بیش از 40 کاروان بزرگ کمک توسط این سازمان به مناطق اعزام شده است.

رضوانی تصریح کرد: بزرگ‌ترین کاروان کارگری و کارمندی در روزهای گذشته با ارزش ریالی یک میلیارد و 500 ریال در مناطق توزیع شده است و برای فنس‌کشی و ساخت سرویس بهداشتی نیز کارگاهی در ورزقان ایجاد شده است.

 وی تصریح کرد: در روزهای گذشته علاوه بر ارسال کمک‌های ادارات، سازمان‌ها و کارخانجات با ایجاد آشپزخانه روزانه به بیش از یک‌هزار و 500 نفر غذای گرم پخت و توزیع شده است و بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی با ایجاد چادرهای ویژه خدمات پزشکی ویژه ارائه کرده‌اند.

رضوانی اظهار کرد: بسیجیان هلال‌احمر این سازمان نخستین افرادی بودند که به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و مخلصانه با لباس هلال‌احمر با همت بسیجی به آسیب‌دیدگان کمک‌رسانی کردند.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول