اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

مساجد کانون‌های فرهنگ بیداری هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان آوج گفت: مساجد کانون‌های اشاعه فرهنگ بیداری و اسلام‌خواهی هستند.

مساجد کانون‌های فرهنگ بیداری هستند

حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی به مناسبت روز جهانی مسجد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج اظهار کرد: مساجد خانه‌های امن و ایمان مردم بوده و مسلمانان تا زمانی که در پناه این خانه پرنور و سعادت قرار گیرند از گزند آسیب‌ها و تهاجمات جبهه باطل در امان می‌مانند.

امام جمعه شهرستان آوج افزود: گسترش و احیای آموزه‌ها و تعالیم دین مقدس اسلامی امروز وظیفه‌ای است که بر عهده آحاد مسلمانان قرار گرفته و همه باید در پناه مساجد و اماکن مذهبی به تشریح دین الهی بپردازند.

وی با بیان اینکه مساجد کانون اشاعه فرهنگ اسلام و معنویت هستند، تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در پناه مساجد و بقاع متبرکه توانسته به اوج اقتدار و عزت والای خویش در جهان دست یابد و سبب یأس و دل‌زدگی دشمنان و معاندان از اهداف شوم خود شود.

امام جمعه شهرستان آوج با اشاره به نقش مساجد در پیشبرد اهداف و برنامه‌های مسلمانان در سراسر جهان عنوان کرد: تحولات بیداری اسلامی و خیزش ملت‌های اسلامی نشأت گرفته از حضور حماسی و باصلابت آنان در عرصه‌های مختلف دینی، سیاسی و اجتماعی است.

هاشمی با اشاره به لزوم آبادانی هرچه بیشتر مساجد از حیث ظاهری و درونی بیان کرد: وحدت مسلمانان در مسجد فریضه‌ای است که تاکنون توانسته کمر تحریم و تهدید استکبار و رژیم‌های گستاخ جهانی را شکسته و آنان را در آستانه سقوط و نابودی حتمی قرار دهد.

وی ادامه داد: مسلمانان باید همواره با پر کردن صفوف نماز‌های جماعت در مساجد و اماکن مذهبی نمایشی از اقتدار را به رخ بیگانگان کشانده و سبب برتری و عزت دین الهی شوند.

امام جمعه شهرستان آوج با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون نقش محوری مساجد در اتحاد بین ملت‌های مسلمان و آزادیخواه تصریح کرد: اتحاد و برادری مسلمانان جزو مسایلی است که بار‌ها در قرآن کریم و آموزه‌های متعالی دین مبین اسلام و همچنین روایات پافشاری و تأکید شده است و امروز نیز مسلمانان باید همچنان در راستای تحقق و نشر این مهم سعی کنند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول