اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مؤسسه مسجد:

200 هزار مسجد باید در کشور ساخته شود

خبرگزاری فارس: مدیر مؤسسه مسجد گفت: با توجه به کارکردهای مسجد 200 هزار مسجد دیگر باید در کشور ساخته شود.

200 هزار مسجد باید در کشور ساخته شود

حجت‌الاسلام تقی قرائتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک روز جهانی مسجد اظهار کرد: پیامبران در طول تاریخ با مسجد رسالت خود را انجام می‌دادند و غیر از مسجد جایی برای عبادت عمومی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: اسلام عبادت دسته‌جمعی را در جایی به جز مسجد جایز نمی‌داند و در طول تاریخ تمدن بشری هر جا شهری بوده، مسجد وجود داشته و هر مکان مسجد بوده عنوان شهر به آن اطلاق شده است.

مدیر مؤسسه مسجد ادامه داد: در داستان اصحاب فیل مشاهده می‌شود که سلطه بر مسجد مهم بوده و اکنون بیداری اسلامی در هر مکانی که از مسجد شروع شود ثبات دارد.

وی با بیان اینکه مسجد در تاریخ سیاسی و اجتماعی زندگی بشر نقش دارد گفت: مسجد سبب دور ماندن دین از انحراف و بدعت و ثبات خانه و خانواده می‌شود و محل پیوستگی همه مردم با یکدیگر است.

قرائتی عنوان داشت: اکنون با وجود تعدد مراکز فرهنگی و تمدن رسانه‌ای ذره‌ای از کارکرد مسجد کم نشده است.

وی تصریح کرد: به طور معمول حکومت‌های استبدادی از ساخت و توسعه مسجد جلوگیری می‌کنند زیرا با وجود مسجد نمی‌توانند حکومت ظالمانه داشته باشند.

مدیر مؤسسه مسجد با اشاره به توطئه‌های دشمنان گفت: اکنون آمریکا توطئه‌چینی می‌کند تا مردم را از روحانیت و روحانیت را از مسجد جدا کند و باید به این نکته توجه شود دشمن هر اندازه در این زمینه پیش رود جامعه ما آسیب‌پذیرتر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مسجد برای همه امور سیاسی، فرهنگی و آموزشی مهم بوده و هر مشکلی در مسجد حل می‌شود.

قرائتی ادامه داد: اکنون 200 هزار مسجد در ایران کم داریم و اگر به تعداد ورزشگاه‌ها و تفرجگاه‌ها که ساخته شده مسجد ساخته می‌شد مردم آرامش بیشتری داشتند.

وی خاطر نشان کرد: باز بودن درهای مسجد تنها در هنگام نماز یکی از توطئه‌های دشمن است بنابراین باید توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد و سایر مسئولان به اقدام اساسی در این زمینه بپردازند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول