اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

قدمت 500 ساله 2 مسجد در دهدشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو مسجد تاریخی مورک و جامع در شهر دهدشت، قدمتی 500 ساله دارند.

قدمت 500 ساله 2 مسجد در دهدشت

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از جذب 860 میلیون تومان اعتبار ملی برای بازسازی و مرمت مساجد و بقاع متبرکه تاریخی این استان خبر داد و اظهار کرد: این مبلغ در سه مسجد تاریخی و چند بقاع متبرکه در شهرستان کهگیلویه و بهمئی هزینه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر سه مسجد تاریخی این استان در شهر دهدشت هستند، بیان کرد: این مساجد افزون بر 500 سال قدمت تاریخی دارند.

ایزدی، مسجد مورک، چهل ستون و مسجد جامع دهدشت را سه مسجد واجد ارزش تاریخی در این استان خواند و گفت: مساجد چهل ستون و جامع در دهدشت بیش از 500 سال عمر دارند که نشان از هویت و بنیه قوی فرهنگی در این استان است.

وی ادامه داد: همچنین در این استان چند بقعه متبرکه در شهرستان بهمئی و کهگیلویه وجود دارد که از این اعتبارات برای مرمت و بازسازی آن‌ها نیز استفاده خواهد شد.

ایزدی با تاکید بر اینکه، هزینه کردن این اعتبارات بر اساس عدالت شهرستانی نبوده است، یادآور شد: این اعتبارات تنها باید در مساجد و بقاع متبرکه واجد ارزش تاریخی هزینه می‌شدند که این مساجد تنها در شهرستان کهگیلویه و بهمئی وجود دارند.

وی گفت: بقاع متبرکه‌ای که در این طرح مرمت می‌شوند، هم نقش مسجد را دارند و هم امامزاده.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: قدمت 500 ساله برخی مساجد در این استان به خوبی نمایان‌گر ریشه تاریخی و فرهنگی و تمدن با هویت این استان است که باید با تلاش و همکاری از این فرصت‌ها بهره ببریم.

این مسئول حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این استان هم با طبیعت چهار فصل و متنوع خود در موضوع گردشگری و هم در داشتن اماکن تاریخی و قدیمی واجد ارزش حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و در بخش صنایع دستی نیز محصولات منحصر به فردی دارد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول