اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

برای ساخت مسجد منتظر اقدام دولت نمانیم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم نباید منتظر بمانند تا دولت اعتبارات زیاد برای ساخت مسجد در اختیار آنها قرار دهد.

برای ساخت مسجد منتظر اقدام دولت نمانیم

مرتضی رهنما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: با توجه به میزان شور و شوق و علاقه مردم نسبت به مساجد که مکانی مقدس برای برقراری ارتباط با خداوند هستند، با تعداد کمی مسجد در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مواجه هستیم، که به عینه می‌توان این کمبود را حس کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم نباید منتظر بمانند تا دولت هزینه‌های هنگفت برای ساخت مسجد در اختیار آنها قرار دهد.

وی افزود: خود مردم و همچنین خیرین و انسان‌های نیکوکار می‌توانند مساجدی هر چند کوچک و کم هزینه در نقاط مورد نیاز استان بنا کنند و به این وسیله عموم مردم خصوصاً جوانان که می‌توانند سرمایه‌های دین و انقلاب باشند را به سمت و سوی احکام اسلامی و این مکان الهی هدایت کنند.

رهنما ابراز داشت: ما برای پایداری و استقامت این انقلاب جوانان زیادی را از دست داده‌ایم و خون‌های زیادی در این راه ریخته شد که این‌ها همه پیام‌هایی از شهدای دیروز به جوانان امروز ما است که خود را از ریشه این انقلاب دور نکنند و با حضور جسم و ذهن پاک و خدایی خود مساجد را خلوت نگذارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دشمن از همین حضور و عشق مردم در مساجد ترس و واهمه دارد و با وجود پشتیبانی جوانان از حکومت اسلامی، جرات تجاوز به انقلاب ما را پیدا نمی‌کند.

وی یادآور شد: باید برنامه‌ریزی دقیق و خلاقیت بروز دهیم تا بتوانیم شیوه‌های مطلوبی برای جذب جوانان نسبت به مساجد و خلوت نبودن این مکان‌ها به کار گیریم.

رهنما تاکید کرد: عباداتی که یک انسان در منزل انجام می‌دهد از نظر مرتبه تعالی قابل قیاس با عباداتی که در مسجد انجام می‌دهد، نیست و نخواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر عمیقاً مسجد را باور داشته باشیم، در عمل از مسجد بیرون نمی‌آییم و با درک اهمیت واقعی مساجد، توجه بیشتری به آنها خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به حتم هفته مساجد فرصت بسیار مناسبی برای تشویق مردم خصوصاً جوانان به ساخت مساجد و حضور در مسجد است.

وی گفت: در طول یک سال گذشته که توفیق خدمتگزاری در مسئولیت جدید را داشتم، هر اعتباری که به دست ما رسیده، سعی کردیم برای ساخت، تقویت و تجهیز مساجد و مهیا کردن امکانات لازمه در این مورد به کار گیریم.

رهنما خاطرنشان کرد: نباید رسانه‌ها در این موضوع، نگاه پر انتقادشان را فقط متوجه مسئولان کنند، بلکه همان‌گونه که به مسئولان ایراداتی وجود دارد، انتقاداتی نیز به مردم وارد است، چرا که مردم نیز می‌توانند جدای از دولت به میدان آیند و با هزینه‌های جمع‌آوری شده از بین خود و خیرین مساجد کوچکی بنا کنند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول