اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس:

برگزاری اجلاس غیرمتعهدها نشانه نقش‌آفرینی جهانی ایران است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل گفت: اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران نشانه نقش‌آفرینی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی است.

برگزاری اجلاس غیرمتعهدها نشانه نقش‌آفرینی جهانی ایران است

عباسعلی منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: دنیای سیاست امروز، دنیای تعاملات است و هر کشوری بتواند در برقراری ارتباطات موفق باشد و از ظرفیت‌های دیپلماسی خودش استفاده کند نقش بیشتری در موضوعات جهانی دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در حال حاضر نقش خودش را به خوبی انجام داده و بسیاری از کشورهای جهان نیز اذعان دارند جمهوری اسلامی می‌تواند در موضوعات کلان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نقش اساسی داشته باشد.

به گفته وی، نقش تأثیرگذار و انکارناپذیر جمهوری اسلامی در حل موضوعات افغانستان، عراق و لبنان به جهانیان ثابت شده و بدون شک جمهوری اسلامی امروز به عنوان یک کشور قدرتمند در ارتباط با کشور سوریه در فضای سیاسی جهان و دنیای دیپلماسی به عنوان یک قدرت منطقه‌ای بروز و ظهور دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد جهان را فرصتی برای پرداختن به موضوعات مختلف جهانی و نقش این کشورها در جهان دانست و گفت: هر کشوری بتواند به عنوان میزبان این اجلاس انتخاب شود می‌تواند محوریت اصلی موضوعات جهانی را برعهده داشته باشد.

منصوری همچنین عدم حضور برخی از کشورهای عضو کشورهای غیرمتعهد در اجلاس تهران را نشانه تعهد این کشورها به ابرقدرت‌های جهان دانست و ابراز داشت: کشورهایی که به عنوان کشور غیرمتعهد مطرح هستند کشورهایی هستند که از فضای نظامی‌گری و سلطه فاصله گرفته و معتقدند هیچ گونه وابستگی ندارند، اما عدم حضور برخی از این کشورها در اجلاس تهران نشانه وابستگی آنان و متعهد بودن این کشورها است که مغایر با آن چیزی است که از آن به عنوان «غیرمتعهد» نام برده می‌شود.

وی متذکر شد: عدم حضور این کشور در اجلاس تهران، موضوعی است که همه جهان متوجه می‌شوند که این کشورها تحت تأثیر دولت‌ها در اجلاس شرکت نکرده‌اند و این موضوع مغایر با شعار آنان و باعث سرافکندگی این کشورها است. 

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول