اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست حوزه هنری اردبیل:

هنر غیرمتعهدانه راه را به خطا رفته است

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنری که نتواند به تعهد و اخلاق‌مداری پاسخ دهد، قطعاً راه را به خطا رفته و هرگز نمی‌تواند زیبایی‌های دین مبین اسلام را بیان کند.

هنر غیرمتعهدانه راه را به خطا رفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق پیش از ظهر امروز در نشست گرامیداشت دهه ولایت هنرمندان و کارکنان حوزه هنری استان اردبیل اظهار داشت: هنری که نتواند انسان را به سمت و سوی کمال واقعی در اخلاق و معنویت سوق دهد هنر برگرفته از اندیشه غربی است که جز برآورده کردن تمایل ظاهری انسان هیچ هدف و آمالی را دنبال نمی‌کند.
وی با یادآور شد: در فرهنگ و هنر دینی، تعهد و اخلاق‌مداری ابزار و لازمه رسیدن به نیل و هدف نهایی است.
این مسئول ادامه داد: هنری که نتواند به چنین مطالبه‌ای پاسخ دهد قطعاً راه را به خطا رفته و هرگز نمی‌تواند زیبایی‌های دین مبین اسلام را بیان کند.
سرپرست حوزه هنری استان اردبیل از حادثه غدیر به عنوان بهترین صحنه برای هنر آفرینی هنرمندان رشته‌های مختلف یاد کرد و گفت: فلسفه غدیر بیان راهبری امت اسلامی به دست انسان‌های شایسته و ولی و سرپرست صالح و سالمی است که می‌تواند انسان را به سر منزل سعادت رهنمون کند و در این تفکر هنرمند می‌تواند خلق آثار هنری زیبا را داشته باشد.
ناطق در ادامه سخنان خود به ظهور و بروز هنرمندان مختلف با تکیه بر نیروی جوانی، ایده‌پردازی‌ها و ابتکار نو و خلاقانه اشاره کرد و بیان داشت: هنری ماندگار است که بتواند زیبایی‌های معنوی و کمال انسانی را رشد داده و به معرض نمایش بگذارد.
این مسئول تصریح کرد: امروز در هنر اصیل انقلاب اسلامی، روح آزادیخواهی و اخلاق‌مداری موج می‌زند که نقطه کمال آن را در هنر متعالی دینی و ارزشی می‌توان مشاهده کرد.
سرپرست حوزه هنری استان اردبیل، حمایت این اداره را از هنرمندان در رشته‌های مختلف به ویژه هنرهای اصیل اسلامی و مکتبی یادآور شد و افزود:‌ هنرمندان حوزه هنری با تکیه بر اصالت هنر مکتبی و اسلامی همیشه در خلق آثار زیبا در بخش‌های مختلف شعر، نقاشی، خطاطی، نگارگری و دیگر هنرهای اصیل پیشرو و پیشگام بوده‌اند.
در این جلسه که به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم برگزار شد شاعران جوان و پیشکسوت در مدح حضرت علی (ع) به شعرخوانی پرداختند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان اردبیل نیز در این جلسه ابراز داشت: از علاقمندان به هنر موسیقی برای نخستین بار در قالب دوره‌های آموزشی ثبت‌نام به عمل آمده و آموزش این هنر اصیل انجام می‌شود.
حامد اسحاقی بیان کرد: این دوره‌های آموزشی شامل آهنگ‌سازی، هارمونی و سنتور است که به صورت دوره پیشرفته با محدودیتی خاص برگزار شده و در پایان به هنرجویانی که در آزمون کتبی نمره کافی را به دست آورند گواهینامه معتبر اهدا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برای آموزش سنتور از تمام مقاطع ثبت‌نام به عمل آمده و هنرجویان نیز با توجه به توانمند‌ی‌های خود و اظهار نظر کارشناسان در سه شاخه مقدماتی، متوسطه و پیشرفته می‌توانند در این دوره‌ها حضور پیدا کنند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول